2022: Wat ga jij doen?

Het begin van het jaar is bij veel mensen natuurlijk een goed startpunt voor nieuwe ambities en voornemens. Maar wanneer we eenmaal in februari zitten, zien we vaak dat van deze goede voornemens niets terechtkomt. Tegen die tijd zijn we ingehaald door de waanzin van de dag en zijn we vergeten wat we ook alweer graag wilden bereiken. Daarin ben ik vaak niet anders. Aan de andere kant schrijf ik elke dag, oftewel 365x keer per jaar, iedere ochtend mijn doelen op zodat ik mijzelf eraan blijf herinneren. Niet dat ik daarmee al mijn doelen direct haal, maar het geeft mij belangrijke doelen en een bepaald vooruitzicht.

Maar wanneer we eenmaal in februari zitten, zien we vaak dat van deze goede voornemens niets terechtkomt.

Een zakelijke blik op 2022

Kijken wij zakelijk naar 2022 dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat wij het in de retail moeilijk gaan krijgen, en ja, ook in de automotive. De waanzinnige markt die wij vooral in de occasions hebben gehad, zal mijn inziens opdrogen. Dat komt omdat de mensen die het OV wilden mijden door een auto te kopen dat inmiddels hebben gedaan. Kortom, we zullen weer teruggaan naar een genormaliseerde markt. Een markt die door corona, wat nu toch langer duurt dan wij allemaal verwachten, qua economische onzekerheid alleen maar zal toenemen. Een onzekerheid wat voor de aankoop van intensieve kapitaalgoederen natuurlijk nooit goed is.

2022

De online showroom is urgenter dan ooit!

Dat betekent ook, dat de online showroom, door de verschillende lockdowns, de belangrijkste plek is en blijft. Het is daarom, en ja juist nu, extreem van belang dat we goed omgaan met onze kansen. Want laten we eerlijk zijn, dat hebben we de afgelopen 18 maanden zeker niet gedaan. Het was een kopende markt, waarin de orders werden genoteerd, onder het mom: “voor jou tien anderen!” Een manier van verkopen waarbij je als verkoper natuurlijk niet beter wordt en waardoor je jezelf beter waant dan dat je in werkelijkheid als verkoper bent. Lees hier ook mijn blog over het valse gevoel van succes waar de corona ontwikkelingen voor zorgden.

2022

Leads opvolgen is zeker nu de belangrijkste eigenschap als autoverkoper. Die eigenschap moet je nu niet uitbesteden aan een Call Center, BDC, KCC of wat dan ook. Het is nu de tijd om te excelleren! Ga jij dit doen?

Het is nu de tijd om te excelleren! Ga jij dit doen?

Lees ook

#DCDW invest in people
15 februari 2024

Waarom je wel moet investeren en de tijd moet nemen!

Eindelijk winst #DCDWeekupdate
9 februari 2024

Eindelijk winst

1 februari 2024

Daar zitten we weer!

25 januari 2024

Aandeelhouder Carmen Automotive BDC