Als 14% van je potentiele klanten alleen maar online is op de Smartphone

31 oktober 2016, Paul

We gaan niet meer naar mobile first, maar naar mobile only world

Source: featured25@wdd2x.jpg

Het internet is nog maar 20 jaar oud, slechts. Betekent dat er nog steeds grote veranderingen (online) plaatsvinden en wij in de automotive moeten ons steeds opnieuw uitvinden om te zijn daar waar de attentie van de klant is. Betekent dit eerst dat we een website dienen te hebben, welke geschikt is voor de mobiele internet gebruiker. De term: “Mobile First” is een aantal jaren ge├»ntroduceerd als een buzz woord, maar we moeten nu eigenlijk wel onderkennen dat we in een ‘mobile only’ world gaan leven.

Social media

De opkomst van de social media versnelt deze ontwikkeling namelijk. Een aantal jaren geleden melde Mark Zuckerberg CEO van Facebook al, dat Facebook een Mobile Only company was geworden. Je ziet ook aan de cijfers dat het overgrote deel van de content die geconsumeerd wordt op social media platformen, mobiel zijn en dit versnelt alleen maar. Social Media is dan ook feitelijk de huidige staat van het internet, waarbij het klassieke internet, Nederland 1 is, met daarin Google als de verspreider van content, maar dat ook op de andere kanalen, zoals RTL4, Facebook kan worden gezien, evenals platformen zoals Instagram, Twitter, Snapchat en Linkedin bijvoorbeeld. Onze aandacht wordt verdeeld over de verschillende kanalen en overal dienen we aanwezig te zijn als autobedrijf.

14% gebruikt alleen de smartphone voor 100% van het internet verkeer!

Dat was het percentage waar ik van schrok, c.q. opviel. Onderzoek van eBay/Bilbasen gaf aan dat 14% van de populatie alleen nog maar het internet gebruikt met de Smartphone als de hardware. Dus geen desktop, laptop of Ipad, slechts een smartphone….en dat betekent aangezien het zeer snel van 0% naar 14% stijgt dat we wederom een switch moeten maken en dat onze aanwezigheid online, 100% mobile gericht moet zijn, willen we in de toekomst nog een plekje hebben op de winkelstraat waarin wij uberhaupt een kans maken om in contact te komen met prospects. Immers het internet als zichzelf is geen wondermiddel, maar slechts de infrastructuur waarop wij in contact komen met klanten en dit gaat in de komende drie jaar zich afspelen op mobiel, en op de verschillende (social media)kanalen..

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats), nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens Founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is Paul een veel gevraagd spreker bij dealers en importeurs op het gebied van de online automotive. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl

Podcast Paul