Blog: 90% van de leads wil prijsinformatie

27 mei 2015, Paul

Blog: 90% van de online leads wil prijsinformatie

Anno 2015 is het internet niet meer weg te denken in de remarketing van gebruikte auto’s. In- en verkoop B2B gaat vrijwel volledig online, via veilingen etc en de autobedrijven presenteren hun voorraad op de diverse autoportals zoals Marktplaats. En daarmee beginnen ook de nieuwe kansen anno 2015. Immers de klant van nu, komt niet meer zo gauw langs voor informatie. Hij belt en mailt vaker en doortastender waardoor de verkoper ook op een andere wijze moet communiceren. De lead van nu(beller of een mailer) wil direct de juiste informative welke die vraagt en vaak is dat prijsinformatie. 90% van de online leads is ook op zoek naar de juiste prijs. En daar gaat het vaak mis! Aangezien wij, als branche, de klant hebben opgevoed met het feit dat de prijs die wij vragen, niet de prijs is die men hoeft te betalen, vraagt men dan ook standaard naar de juiste prijs

Online leads zijn dus geen specifieke prijskopers, maar doodnormale kopers, welke een ander medium gebruiken voor hun informatievoorziening. Laat je dan ook niet als verkoper ‘gek’ maken doordat de focus van de klant op prijs ligt, maar accepteer dit nu maar als een feit, een feit waar jij als koper van producten wellicht precies hetzelfde acteert als jouw klant. Waardeer dan ook dat de klant jouw, jouw bedrijf en product uitkiest, om meer informatie over zijn nieuwste aankoop te vergaren. De concurrentie krijgt ook diezelfde vraag en het is aan jouw om uit die vraag, die eerste aanzet tot een dialoog vanuit de klant, om te zetten in een voorstel welke naast de correcte prijs ook informatie bevat over waarom deze klant bij jouw, jouw bedrijf dit product moet kopen. Doe je dat niet, dan is er verder naast de prijs geen toegevoegde waarde en zal de klant dan ook alleen maar naar de prijs kunnen kijken. Wij maken er dus een prijskoper van, niet de koper.