Blog: Het is jouw taak, niet de mijne…

8 februari 2015, Paul

Autoverkopers neem zelf de verantwoordelijkheid!

Vaak nemen autoverkopers te snel afscheid van de kansen die men krijgt in het huidige dealerbedrijf. Men krijgt kansen via calls, ups en online leads en weet daar niet alles uit te halen wat er in zit. De doorlooptijd is daarin een belangrijker indicator!

De doorlooptijd zoals wij hem deze meten bij Nieuweautokopen.nl is de tijdsduur van het doorsturen van de lead tot aan het afsluiten, al dan niet verkocht, van de lead door de verkoper. Is deze onder de 30 dagen, dan laat je al teveel leads gewoon lopen, terwijl ze toch kansrijk zijn. Eerst wat cijfers:

De doorlooptijd van de gemiddelde sale bij Nieuweautokopen.nl is 21 dagen nu. Dat betekent dat elke lead die bij ons binnenkomt, die je afsluit binnen die tijdsduur alszijnde niet verkocht, terwijl je dit niet van de klant hebt gehoord gewoon fout is. En waarom zeg ik dit…? Als de klant Nee zegt en iets anders koopt prima, afsluiten mag. Echter uit onze statistieken, de call statistieken komt uit, dat de gemiddelde verkoper slechts 1x belt, per lead. Motivatie is dan, ik heb de klant gebeld, voicemail ingesproken en gemaild en als die dan nog niet reageert dan zal die wel niet in de markt zijn…..Nee voor jouw, jouw bedrijf is die dan niet in de markt. De meeste van die leads worden dan binnen 5 dagen al op niet verkocht gezet. Terwijl je dus minimaal nog twee weken gewoon moet bellen om jouw waarde als verkoper, bedrijf en product te verkopen. Immers je bent verkoper, geen opschrijver. Als jij er niet meer in gelooft in een sale, waarom zou de klant dan in jouw geloven? Wij moeten af van alleen het verkopen van het laag hangende fruit, die kan iedereen verkopen en daarmee ben je makkelijk vervangbaar.

De beste dealers en verkopers bij Nieuweautokopen.nl hebben allemaal doorlooptijden van boven de 30 dagen en met een callratio van 4+, in plaats van 1-. Het verschil zit hem in cijfers, niet in prijs, maar in andere cijfers.