Blog: ‘Ik heb andere dingen te doen!’

3 januari 2014, Paul

Als het showroombezoek 1.4 is…..dan zijn online leads GOUD

Vandaag hadden wij een prima dag! Veel nieuwe leads, orders en ook een boel niet verkochte leads. En op die niet verkochte leads kun je veel opmaken welke auto-professionals het WEL snappen en welke autokoopadviseurs het dus NIET snappen.

Statistieken
Als je de statistieken een beetje kent, dan weet je dat de huidige consument slechts 1.4 showrooms bezoekt. Elke klant die binnenkomt heeft al 18.2 bronnen geraadpleegd, dus als je die verkoopt is dat al haast geen kunde, maar onkunde als het niet lukt! In die 18.2 bronnen worden ook veel dealers online bezocht, gemaild en gebeld. In deze fase, die zich in de ZMOT bevindt worden de auto-professionals dan ook gescheiden van de autokoopadviseurs of welke titel ze dan ook maar hebben.

Niet bereikt
Wij sturen dan ook leads naar de dealers, een van die 18.2 bronnen dus. En wat dan opvalt dan er een aantal super gemotiveerd en succesvol zijn. Echter uiteraard zijn er ook een paar die het niet willen snappen. Wat meten we dan? De responstijd, hoe lang doet men erover om de lead te accepteren en hoe lang doet men erover om de lead op ‘verkocht’ of ‘niet verkocht’ te zetten.

Als je dus een lead ‘afschiet’ na 4 dagen als zijnde ‘niet verkocht’ en geen contact te krijgen met de lead/prospect dan ga je aan een aantal zaken voorbij…..
55% van de leads koopt pas na 7 dagen, 33% pas na 61dagen. Het is de taak van de auto-professional om de klant te bereiken, niet andersom. Om het dan af te doen, dat je andere dingen te doen hebt, is het duidelijkste verschil tussen de auto-professional en de ‘advisieur’