Blog: Leads op zaterdag zijn de beste?

18 maart 2014, Paul

Shoppers zijn kopers, altijd!

orders

Vaak, heel vaak kijk ik naar de statistieken van onze website, van zowel de bezoekers, als de manier waarop ze op onze website komen, wat ze doen en al dan niet meer. Een van de zaken die mij altijd interesseert is waarom een bepaalde lead wel overgaat tot een aankoop en sommige niet.

Nu is het ook een misvatting dat ‘shoppers’ niet serieus zijn, die uitbeeners die overal langs gaan voor offertes. Nu heb ik daar wel eens eerder een blog over geschreven en ik heb nog altijd liever een shopper dan wat anders. Want, cijfers in de VS tonen ook aan dat bijvoorbeeld de mobiele shopper, welke dus op je mobiele website een lead instuurt, al dan niet telefonisch in 24% van de gevallen binnen 1 dag de auto koopt!

Leads komen binnen op dagen

Zaterdag
Als we kijken bij onze statistieken, dan hebben wij een bijna perfecte taart in de verdeling van de leads op basis van de dagen, zie de grafiek hierboven. Kijk je echter naar de orders en wanneer die zijn aangevraagd dan zie je dat de zaterdag, dus nadat men eerst bij een dealer is geweest, de beste kwalitatieve, statistische lead is! Ik heb dus liever 100x een shopper dan wat anders. De statistische slechte lead komt binnen op donderdag, betekent dat wij domweg beter ons best moeten doen op donderdag…