Blog pagina 2

Mis niks van de online automotive:

10 april 2020

Vijf tips om beter uit deze crisis te komen!

Never waste a good crisis! Dat het de komende weken en maanden lastig, heel lastig gaat worden in de autobranche, dat zal niemand verbazen. De dealers die het meeste last gaan krijgen van de neerwaartse spiraal waarin we nu zitten, zijn de bedrijven die de afgelopen jaren gezegd hebben dat ze leadopvolging belangrijk vinden, maar […]

Lees verder
6 april 2020

Waarom de VIP events als voorbeeld zouden dienen voor leadopvolging!

Wat bepaalt leadsucces? Het proces, het proces en het proces Veel dealers zijn succesvol met zogenoemde VIP-events, evenementen waarbij de showroom een weekend lang op de kop wordt gezet om in een paar dagen tijd zoveel mogelijk auto’s te verkopen. Zelf ben ik wel enthousiast over dit soort initiatieven. Ik heb ze aan den lijve […]

Lees verder
26 maart 2020

Gaat Albert Heijn en Bol.com ook nieuwe auto’s verkopen net als Walmart?

Auto’s verkopen via Albert Heijn en Bol.com Iedereen heeft weleens gehoord van Walmart. De grootste retailer ter wereld heeft meer dan 10.000 locaties in verschillende landen, waaronder Duitsland. Om te blijven groeien, heeft Walmart meer omzet nodig, en dus meer artikelen. Als grote supermarktketen met een uitgebreid non-food assortiment mag de automotive uiteraard niet ontbreken. […]

Lees verder
23 maart 2020

Je hebt maar drie weken

Vaker de voorraad verkopen Audi Las Vegas Laatst was ik bij een Audi-dealer in Las Vegas. Hij vertelde mij zonder blikken of blozen dat hij de totale voorraad negen keer per jaar verkocht. Negen keer! In Nederland zijn autobedrijven vaak al blij als ze de voorraad vier keer per jaar verkopen. Stel ik dezelfde vraag […]

Lees verder
21 maart 2020

De Google Bonus – wat betekent dit voor Nederlandse dealers?

Google schrapt de bonus voor de meeste Google Agencies Onlangs gebeurde het. In de Verenigde Staten heeft Google de bonus voor marketing- en Adwords-bureaus afgeschaft. Daarmee slaat het bedrijf een groot gat in de budgetten en de verdienmodellen van deze bureaus. Wat is er precies gebeurd? Al bijna 20 jaar zijn wij gewend dat er […]

Lees verder
20 maart 2020

Marktplaats gaat korting geven om autobedrijven en dealers te helpen!

Korting en verruiming betalingstermijn om dealers een steuntje in de rug te geven Marktplaats wil helpen! Vanaf maandag 23 maart tot en met eind april geeft Marktplaats 50% korting aan autobedrijven om te adverteren. Daarnaast wordt de betalingstermijn van advertenties in de maanden maart en april verruimd met 60 dagen om bedrijven wat meer lucht […]

Lees verder
14 maart 2020

Content marketing voor dealers en autobedrijven

Met maken van content voor autobedrijven zou makkelijk moeten zijn! Merkdealers en onafhankelijke autobedrijven kunnen op verschillende manieren bezoekers naar hun digitale showroom halen. De bekendste en oudste manier zijn advertenties en reclames. Bijvoorbeeld via Google Ads, portals, lokale media en regionale radio. Deze advertentiekanalen hebben één ding gemeen. Ze kosten direct geld terwijl de […]

Lees verder
6 maart 2020

De voordelen en nadelen van een Klant Contact Center

Een KCC of BDC is geen garantie voor succes In Nederland duiken ze steeds vaker op. Een Klant Contact Center (KCC) of Business Development Center (BDC) bij grotere dealerbedrijven. Vaak zijn deze afdelingen gericht op aftersales, maar de aandacht ligt ook steeds meer op sales. Toch worden veel KCC’s en BDC’s na een aantal maanden […]

Lees verder
2 maart 2020

Koopt Vaartland een belang in Autoscout?

Dat is natuurlijk niet zo, maar in ieder geval heb ik je aandacht! Groot nieuws vorige week in de VS. Carmax, een van de grootste en meest succesvolle occasionverkopers, koopt een minderheidsbelang in automotive portal Edmunds.com. Na het lezen van dat nieuws vroeg ik me af waarom ze dit doen en of zoiets ook in […]

Lees verder
25 februari 2020

Doe je het of doe je het niet?

‘Doing the same thing over and over again and expecting different results.’ Er is er altijd eentje! In de meeste trainingen en workshops is er altijd eentje! Eentje die alles beter weet, beter snapt en alles wat je zegt wil bediscussiëren en becommentariëren. Tegenwoordig kan ik daar beter mee omgaan, maar in het verleden vond […]

Lees verder
VorigeVolgende