Bonus Podcast: Jeffrey Verhoek van Adcalls

27 september 2017, Paul

Het aantal telefonische contactmomenten is binnen de automotive vele malen hoger dan het aantal webconversies, dus je moet vooral niet alleen op webconversies sturen, want dan zul je leads missen.

adcalls-fw-dashboard

Dit is een audioversie van de presentatie van Jeffrey Verhoek van Adcalls op de #DCDW2017.
“Mijn naam is Jeffrey Verhoek en ik ben een van de oprichters van AdCalls. Vandaag neem ik jullie mee in de wereld van call tracking, met als doel jullie meer inzicht te geven in wat er mogelijk is met call tracking. Na deze presentatie gaan jullie hopelijk naar huis met wat informatie om over na te denken en om de afweging te kunnen maken of de inzet van call tracking wellicht iets voor jullie bedrijf is.”

Analyse

“Samengevat is call tracking een manier om inzicht te krijgen in het resultaat van je marketinginvesteringen, bijvoorbeeld in portals, AdWords en in je eigen website. Er zijn grofweg drie mogelijkheden waarop klanten contact met je op kunnen nemen tijdens of na een bezoek aan je site of een portal: ze kunnen bellen, een e-mail sturen of een online offerteaanvraag indienen. In die laatste twee gevallen is goed te achterhalen waar de klant vandaan komt, maar bij een telefonisch contact is dat moeilijker. Met call tracking maak je als autobedrijf gebruik van verschillende telefoonnummers, zodat geanalyseerd wordt via welke bron nieuwe klanten bij je terecht komen. Je ‘normale’ nummer blijft gewoon actief, dus je bestaande klanten bellen je gewoon via het bij hen bekende nummer en worden niet meegenomen in de analyse. Je kunt zelfs achterhalen welke advertentie of advertenties de klant gezien heeft alvorens je te bellen. Met behulp van deze data, waarvan ik nu nog maar een paar voorbeelden noem, kun je zien welke portals en welke advertenties je de meeste contactmomenten opleveren, maar ook welke zoekwoorden het goed doen. Zo krijg je beter dan ooit inzicht in het ROI van je marketinginspanningen.”

CRM

“Doordat bijna iedereen tegenwoordig zijn smartphone op zak heeft en het mogelijk is om met één klik vanaf een mobiele website te bellen, spelen telefonische leads een steeds belangrijkere rol. Dat maakt call tracking in mijn ogen onmisbaar. Zeker omdat het mogelijk is call tracking te koppelen aan je CRM-systeem, zoals LEF. Dat heeft als voordeel dat call tracking je niet alleen vertelt hoeveel telefonische leads je krijgt en waar deze vandaan komen, maar ook of de lead uiteindelijk geconverteerd is en dus succesvol is geweest. Je weet dan van welke bron je de best converteerbare leads binnenkrijgt en daar kun je je investeringen op aanpassen. Een mooie bijkomstigheid van call tracking is dat je inzicht krijgt in de duur van de telefoongesprekken en of er direct wordt opgenomen of niet. Je kunt met de data dus ook je interne processen verder stroomlijnen als blijkt dat dat nodig is.”

Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:

Nieuweautokopen.nlMarktplaatsAutodata Nederland,  Marble Digital Marketing SolutionsUnameIT en Bovemij.

Nieuweautokopen.nl is het grootste en meest professionele online platform voor nieuwe auto’s van Nederland. Zowel de particuliere als de zakelijke autokoper kan er terecht voor een nieuwe auto van elk merk. Koop, lease of Private Lease, Nieuweautokopen.nl biedt het aan, inclusief aankoopondersteuning en merkgarantie.

Autodata Nederland levert online oplossingen voor inkopers, occasion managers, handelaren, marketeers en directies in de autobranche. We laten alle stappen op elkaar aansluiten. Van soepel taxeren en inkopen tot modern voorraad beheer. En van adverteren op portals en websites tot management informatie. Kortom alles waarmee uw moderne autobedrijf winstgevend kan groeien.

Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.

UnameIT is de bedenker, bouwer en leverancier van het leadmanagementsysteem LEF, het CRM-systeem SAM en het offertesysteem GSF! Onze medewerkers werken met veel passie aan onze producten en kennen de branche. Het zijn stuk voor stuk echte specialisten. We willen de allerbeste tools maken waar onze klanten écht mee geholpen zijn. Door deze gedrevenheid zijn onze producten mooier, branchespecifieker, functioneler en toegankelijker dan u verwacht. Meer info op UnameIT

Wij zijn Bovemij. Wij helpen bedrijven in de mobiliteitsbranche bij al hun verzekeringen, financieringen en rechtshulp. Onze missie: onze klanten nóg succesvoller laten ondernemen.
Als onderdeel van BOVAG bestaan wij vóór en dóór de mobiliteitsbranche. Anders dan andere partijen vinden wij het dan ook belangrijk om de branche sterk te houden. Bovemij. Samen vooruit!

Marble Digital Marketing Solutions is hét online marketing bureau voor de autobranche. Wij bouwen data driven websites op een platform dat volledig is geoptimaliseerd voor gebruik binnen de autobranche. Door de verschillende koppelingen binnen het platform zijn wij in staat om een naadloze integratie van online naar offline te realiseren voor u en uw klanten. Een hogere conversie via uw eigen website? Voorzien van geavanceerde techniek en functionaliteiten? Altijd inzicht in uw online performance? Tegen een vaste fee per maand zonder hoge éénmalige investeringen? Dan bent u bij Marble Digital Marketing Solutions aan het juiste adres.