#DCDW Call Track Manager geeft inzicht in herkomst en succes telefonische leads

30 oktober 2017, Paul

Weet u wie en waarom ze u bellen?

Desktop screenshot (6)

Uit onderzoek blijkt dat steeds meer websitebezoek vanaf de mobiele telefoon afkomstig is. Daarmee neemt ook het aantal telefonische leads dat autobedrijven ontvangen toe. Veel autobedrijven blijken de telefonische lead niet optimaal te benutten.
De nieuwe dienst #DCDW Call Track Manager zorgt voor structuur en adequate opvolging van telefonische leads en dus voor maximaal rendement.

Desktop screenshot (7)

De Call Track Manager van #DCDW is een uitermate handige tool voor het bedrijf dat het maximale uit zijn telefonische leads wil halen. De herkomst, de duur van het gesprek en door wie de oproep beantwoord is: alle data is inzichtelijk. En mocht een binnenkomende sales call niet beantwoord kunnen worden, dan volgt het BDC van #DCDW de kans snel en professioneel op.
Call Track Manager heeft meer te bieden. De mogelijkheid bestaat ook om alle gevoerde gesprekken te laten terugluisteren en analyseren. De Quality Managers van #DCDW beoordelen de dialoog tussen de verkoper en de potentiële klant en leveren een rapportage aan met een analyse en aanbevelingen. Die aanbevelingen kunnen worden uitgevoerd volgens een van tevoren vastgesteld proces, hetgeen uitermate welkom is als bijvoorbeeld het resultaat van het gesprek te wensen over laat.

Zo kunnen leads die als verloren waren beschouwd, toch nog tot succes leiden. En dus is het rendement op de marketinginspanningen uiteindelijk weer hoger en is beter inzichtelijk of diezelfde marketinginspanningen überhaupt wel zinvol zijn. De Call Track Manager is een ideaal startpunt om als autobedrijf het maximale uit elke lead te halen, en vooral om nog beter te worden.
Investeren in telefonische leadopvolging is geen weggegooid geld. De telefonische lead is uitermate belangrijk zo heeft Nieuweautokopen.nl, ooit de eerste autowebwinkel van Nederland, onderzocht. Zeventig procent van de consumenten die belt voor informatie, koopt binnen twee weken ergens een auto. En van de honderd telefonische leads is 22 procent converteerbaar tot een verkoop. Voor autobedrijven is het dus van belang zeer zorgvuldig met alle telefonische leads om te gaan omdat ruim een vijfde leidt tot succes: een verkoop. De Call Track Manager helpt daarbij.

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.

Podcast Paul