De dealer heeft als bron van informatie afgedaan….maar

Kan de king worden van de content en dus de informatie!

Contentmarketing voor autodealers

In het online tijdperk is de dealer en de showroom niet meer de bron van informatie die het altijd was. Die tijd waarin je met je vader op zaterdag op pad ging om naar auto’s te kijken en de informatie te halen die je nodig had. De taxatie van de inruiler was zeker niet transparant, en is mede de oorzaak van ons slechte (onterechte)imago.

Fysiek of online het verschil maken!

Waar je dus eerder een uitstekende indruk moest achterlaten fysiek, is dit nu online. Talloze momenten echter! Waar je eerder 1 goed contact had, dien je deze nu veel vaker te hebben met je prospects om deze te bewegen om in actie te komen! Immers je website en je online marketing is je eerste contact met je klanten. Of deze nu via een iPad, mobiele telefoon, of desktop je bezoeken….of je marketing zien via portalen, adwordscampagnes, youtube etc. Al die micromomenten moeten goed op elkaar zijn afgestemd en 1 boodschap uitdragen. Niet alleen die van de korting en scherpste prijs…

Content Marketing

De huidige klant zoekt en vraagt Google talloze keren in zijn zoektocht naar de ideale auto om antwoorden. Vragen zoals: de beste familie auto voor 5 personen, welke auto kan 1500kg trekken, waarom is Honda beter als Hyundai? En wat krijgen de klanten dan te zien, op pagina 1? Informatie die u verstrekt als dealer? Of zijn het andere die met die bezoekers aan de haal gaan? Ga je zoeken op bijvoorbeeld: beste familie auto 2015 dan zie je dat er naast de bekende verdachten (ANWB en Consumentenbond) geen enkele dealer met een familie auto in het bestand, antwoord geeft op de vraag! Daarnaast geeft Google ook onderaan de pagina, andere relevante zoekopdrachten die met deze zoekopdrachten te maken heeft. Geef je ook daarop antwoord, dan heb je grote kans dat jouw content naar voren komt bij iemand die zich aan het oriënteren is. Voor de marketeers onder ons bij dealers een wel haast onuitputtelijke pool van kansen, om klanten eerder aan je website/dealerbedrijf te verbinden. Ga ervoor!

Zoekresultaten relevant

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens blogger, schrijver, sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.

Lees ook

#DCDW invest in people
15 februari 2024

Waarom je wel moet investeren en de tijd moet nemen!

Eindelijk winst #DCDWeekupdate
9 februari 2024

Eindelijk winst

1 februari 2024

Daar zitten we weer!

25 januari 2024

Aandeelhouder Carmen Automotive BDC