Een gemiste order?

9 april 2008, Paul

De website www.nieuweautokopen.nl probeert natuurlijk elke dag zoveel mogelijk auto´s te verkopen. Inmiddels maken we ruim 800 prijsopgave´s per dag. Echter het loopt ook wel eens mis. Lees het verhaal van één van onze prospects.

Mijn vader vond het tijd om zijn 5 jaar oude Mazda Premacy te vervangen.  Het was al zijn 3e Premacy, en het liefste zou hij er weer eentje gekocht hebben want deze auto’s hebben hem nooit in de steek gelaten.  Helaas wordt het model niet meer gemaakt, en is het vervangen door de Mazda 5.

Dit model werd snel afgekeurd, te duur en te weinig ruimte voor de bestuurder.  Al snel besloot hij dat het dan maar een 2e hands auto van een ander merk zou moeten worden, nieuw werd helaas te duur voor hem.  Op diverse 1 a 2 jaar oude Opel Zafira’s werd een inruiltaxatie gemaakt, maar dé auto zat er helaas niet tussen.  Al snel schakelde hij mij, als zoon die bij een autobedrijf heeft gewerkt, in om een zoektocht te houden.  Ondanks het feit dat het volgens hem te duur zou worden, ben ik toch naar een nieuwe auto gaan kijken bij www.nieuweautokopen.nl.  Niet geschoten is altijd mis, toch?

Via de zoekfunctie op de site kwam ik al snel bij een type auto uit waar we niet in eerste instantie aan dachten, een Kia Carens.  Op deze auto werd een leuke korting gegeven, en er is de mogelijkheid om de huidige auto te laten taxeren.  Vanuit mijn ervaring binnen de autowereld verwachtte ik eigenlijk dat de korting die op de nieuwe auto gegeven werd ten koste zou gaan van de inruilwaarde.  Maar na snel de gegevens van de Premacy ingevoerd te hebben kwam er binnen het uur een hoge inruilwaarde per email binnen.  Ineens was een nieuwe auto toch betaalbaar!

Met deze gegevens in ons achterhoofd zijn we naar de lokale Kia dealer gegaan die duidelijk met een inkoopprobleem zat.  Er waren eind 2007 teveel auto’s ingekocht die nog onverkocht op het parkeerterrein stonden, terwijl het al april 2008 was.  Hierdoor ging de dealer uiteindelijk nog over de inruilprijs van www.nieuweautokopen.nl  heen, en gaf hij ook nog korting op de nieuwe auto.  Uiteindelijk hebben we hem daar ook gekocht.

Conclusie: alleen vanwege de te grote voorraad bij de plaatselijke dealer waren we in staat om een scherpere prijs te regelen voor de nieuwe Carens, anders zouden we hem hier via internet hebben gekocht.  Als ik zelf over een jaar in de markt ben voor een nieuwe auto, dan ga ik zeker bij Nieuweautokopen.nl  kijken.  Ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat dit veel geld kan besparen.

Ondertussen rijdt mijn vader heel tevreden rond in een nieuwe Carens, in plaats van een 2 jaar oude Zafira.  En dat dankzij mijn korte zoektocht bij deze site.