Eerste Internet Sales Group G20 in Nederland; een groot succes!

2 februari 2013, Paul

#ISG20 groot succes!

Onlangs hebben wij de eerste Nederlandse editie georganiseerd van de Internet Sales Group G20. Een Amerikaans fenomeen waarbij veelal 20 dealers samen komen met hetzelfde merk, maar uit verschillende staten waarbij er dus geen directe concurrenten zijn, waardoor je eigen “Best Pratices” kunt bespreken en delen zonder dat je bang bent dat jouw idee, je directe concurrent beter maakt. Nu hebben ze dat als sales, aftersales en bv marketing maar ook aparte internet groepen, worden nu meer georganiseerd door mensen zoals Sean Bradley en Brian Pasch.

De 30ste was het dan zover, dat wij als Nieuweautokopen.nl zijnde de eerste Nederlandse versie organiseerde. Ik liep al wat langer met het plan om meer kennis te delen en op verschillende evenementen waar ik was was met name de expertise van de sprekers op online gebied niet echt je van het, en het merendeel kwam om iets te verkopen en niet om te delen, dus het startpunt was en is: delen en niet pitchen.

Het programma begon zoals gebruikelijk met een welkomst woord door mijzelf, waarna de 20 aanwezige dealers zich kort even voorstelde! Daarna kon het programma beginnen.

Mijn presentatie ging voornamelijk over SEO, ZMOT en het nut van adverteren op de grote autoportalen. Vooral het laatste gedeelte werd door de deelnemers als constructief en informatief beschouwd. Immers het blijkt dat de 4 grote autoportalen er niet voor de dealers zijn, maar voor andere belangrijkere adverteerders. Ook de ZMOT, Zero Moment of Truth was voor vele een nieuwe manier van denken over waar je staat als dealer in de online wereld. In de 18.2bronnen die de gemiddelde koper bezoek voordat men uw dealerbedrijf binnenstapt, wat vindt uw prospect over u, en hoeveel controle heeft u zelf over die 18.2 bronnen? SEO is natuurlijk een zaak voor ieder autobedrijf en waarbij ik vooral een aantal quick wins heb  proberen te laten zien, dat het voor een ieder mogelijk is om op pagina 1 te komen van Google.

Rogier Smulder van TMG, de Telegraaf Media Groep kwam daarna, om vooral te vertellen over Gaspedaal en de onwaarschijnlijk grote hoeveelheid bezoekers die deze website heeft op dagelijkse basis, ongehoord groot! En het mooie is, gewoon delen via Google Analytics Real Time, in plaatst van STIR of Alexa cijfers die niemand meer gebruikt, tenzij je nummer 1 staat.

Na de lunch was het Aart de Koning, van Koops Furness de taak om te laten zien, waarom Koops Furness zo groot inzet op online! Door de investeringen in bijvoorbeeld Nieuweautokopen.nl, maar ook in een speciale Internet afdeling met dedicated programmeurs, webmasters en copywriters!

Maarten Palthe van de Internetklant en nu Autodata bracht de dealers mee naar het Dealer Make Over Model! Met een aantal goede en constructieve voorbeelden zorgde Maarten ervoor dat de theorie voor een ieder te begrijpen viel en er voor iedere website van de aanwezige dealers een aantal quick wins te behalen vielen! Bekijk immers de website vanuit je klant in plaats vanuit jezelf! En vooral stop met die websites vanuit importeurs!

Ruud Prins van Citnow mocht de middag afsluiten met de presentatie hoe kun je door middel van video nu je ratio verhogen! En dat ging Ruud goed af! Door middel van leuke praktijk gerichte video’s werd het voor iedereen duidelijk dat hier mogelijkheden te behalen zijn, maar ook dat video in de ZMOT ontzettend veel waarde kan toevoegen!

[youtube=http://youtu.be/UcPxHeosbkM]

Conclusie is dat wij als Nieuweautokopen.nl zijnde, snel weer een #ISG20 gaan organiseren, de eerste aanmeldingen zijn al immers binnen!