Google Places: een must voor elk dealerbedrijf!

14 september 2011, Paul

Google Places: voor veel autobedrijven cq dealerbedrijven een vaag iets, voor Google een van de meest prominente veranderingen aan de zoekresultaten van de zoekmachine.Nu de smartphones al bijna de helft uitmaken van de mobiele telefoons wordt het zoeken op deze telefoons ook steeds meer gangbaar. En waar zoek je dan vaak op, met je mobiele telefoon? Wellicht een dealerbedrijf bij je in de buurt?

Een dealerbedrijf met een eigen sterke naam en dito url is jarenlang afdoende geweest op internet. Zocht iemand je, dan kwam je wel op positie 1, als je het een beetje voor elkaar had! Nu Google, Google Places steeds prominenter profileert kan je meemaken dat je nummer 1 positie opeens nummer 5 is geworden en dat Google eerst 4 Places resultaten laat zien, inclusief met beoordelingen van klanten!

Heb je dan als dealerbedrijf je GRATIS Google Places account niet voor elkaar, dus niet aangevraagd, geclaimd, verrijkt met foto’s, video’s, teksten en beoordelingen dan kan je meemaken dat de klant die u zoekt op uw concurrent klikt die wel snapt dat je alle mogelijkheden moet aangrijpen om vindbaar te zijn voor de potentiële klant.

Dat uw klant via zijn Smartphone de zoekterm gebruikt: “Dacia dealer Almere” en dan eerst de Places zoekresultaten krijgt van de concurrenten dan weet u inmiddels wat het probleem kan zijn! En dat de klant slecht 1x hoeft te klikken om uw concurrent te bellen dan wordt het probleem voor u alleen maar groter! En de kans voor de ander alleen maar groter! Google Places wordt langzaam uitgezet en zal over 12 maanden de overhand hebben in de eerste belangrijke zoekresultaten, vooral via Smartphones.

Besteed als autobedrijf dus niet al uw aandacht aan Adwords, Actiewebsites, Social Media etc etc, maar kijk eens verder……..