Het is niet de schuld van de (prijs) koper, maar jij bepaalt of je verkoopt!

9 oktober 2015, Paul

Stop met het maken van excuses en wordt beter in verkopen!

Grant Cardone

De afgelopen 4 weken heb ik meer dan 12 sales presentaties mogen geven over een betere conversie in online leads! Wat steeds opvalt is dat we in een excuus omgeving zitten waarbij we zelf geen verantwoordelijkheid nemen om succesvoller te zijn. Het toppunt was toch dat wij onze nieuwe verkopers die vers van de IVA komen dit ook dan maar direct leren….immers deze jonge, enthousiaste en ambitieuze verkoper wist mij al te melden dat alle (online) leads gelukszoekers zijn. Sorry? Leads die dus willen weten wat hun auto waard is, zijn dus gelukszoekers en wij zeker niet als verkopers, die alleen zoeken naar die lead die makkelijk om te zetten zijn naar sales?

Training en opleiding

Echter het is ook niet alleen de fout van sommige verkopers, immers men wordt niet getraind, gestimuleerd en gemotiveerd om echt aan de slag te gaan met leads en worden daarmee ook niet verantwoordelijk gehouden voor de resultaten. Daarbij is het management niet in staat om verkopers te blijven gebruiken als spitsen, maar in plaats daarvan misbruiken wij verkopers voor allerlei andere zaken zoals afleveren, facturatie, advertenties op internet zetten enzovoort. Dat wij blijkbaar accepteren dat we leads op niet verkocht blijven zetten, met slechts 1 belpoging geeft aan, dat we met teveel randzaken bezig zijn en te weinig met de hoofdzaak: verkoop

Grant Cardone

Zoals de meeste wel weten, trainen wij elke dag onze verkopers in de opvolging van leads middels het trainingsprogramma Cardone on Demand. Grant schreef onderstaand artikel dit weekend, wat ook in Nederland speelt. Lees het zelf en kijk dan op welke wijze jij wel succesvoller wilt zijn, als verkopers, of als verkoopleider in een veranderde wereld. Voor diegene hebben wij een gelimiteerd aantal Cardone on Demand trainings licenties zodat ook jij elke dag beter kan worden in de online opvolging van leads.

Artikel van Grant: Automotive Dealers

To all my car dealer friends, automotive salespeople and sales managers. Folks if you can’t make sense of the $1200 between factory invoice and average price then you can’t even consider yourself a sales person.

I sold a lot of automobiles in my time. You guys have to quit blaming the internet for your gross. Car dealers have been advertising $500 -$2500 below invoice for decades and then bitch when a third party like TRUECar introduces you to a qualified buyer, interested in your product and all you have to do is make sense of $1200 to make a little money.

Demand your people to prospect and you wouldn’t have to pay someone else to for the introduction. But for years you allowed your sales people and sales managers to sit around the showroom floor and wait for customers to come to you. That is how you got in the habit of spending $400–600 per car sold on TV/radio advertising, direct mail campaigns, weekend barbeques and inflatable gorillas. How many toasters and trips have you given away of unqualified buyers over the years?

Train your people how to make sense of $1200 and you wouldn’t give cars away. Train your people how to effectively prospect their friends and family and then follow them up until they buy and you wouldn’t be tempted to pay for qualified introductions at your store.
I know a guy that told me his Uncle was introduced to his store by a 3rd party website. The salesman did NOT know the Uncle was in the market for a car and the Uncle didn’t know the nephew sold cars! What does that cost the dealership?

Car dealers quit allowing your people to blame anyone for their failures. It is not like you to do that. You got where you are because you don’t blame anyone for anything. Auto dealers are some of the best entrepreneurs I have ever met. Allow your employees to blame anyone is just wrong. Sales people have always taken the path of least resistance and will always blame someone else for their failure unless management says it’s not ok. Over the years sales people have blamed the lender, the finance department, the customer, the customer’s wife, the customers’ kids, the economy, the competition, the manufacturer and even other sales people. Sales managers perpetuate this by allowing this to continue rather than training their people how to handle these situations.

The internet isn’t SATAN. So quit blaming and get back to building value, selling and closing deals. And possibly considering investing money in training your people on how to handle the online/3rd party(Nieuweautokopen.nl) website introduction. These are great leads, that should close in less time and be a great source of quality referrals. A little training can go a long way and may be a better investment than losing money on a $43,000 automobile.

Grant Cardone

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl

Over Grant

MY SLOGAN ► “Success is your duty, obligation and responsibility.” – Grant Cardone

WHAT I DO ► I work with small companies and Fortune 500 companies to grow sales by finding overlooked opportunities and customizing the sales process to be more effective. I have worked with companies like Google, Sprint, Aflac, Toyota, GM, Ford, MorganStanley and thousands more. Grant Cardone owns and operate four companies that do almost 100m in annual sales. Also a New York Times best-selling author, international speaker, & considered top sales training and social media expert in the world today.