Het messagecenter: een nieuwe manier van communiceren met leads

3 november 2015, Paul

Wij zijn constant op zoek naar manieren om het voor de verkopers zo makkelijk mogelijk te maken om leads op te volgen en deze om te zetten naar verkopen. Communicatie is hierin een belangrijk aspect. Leads bellen via een call-tracknummer was u bijvoorbeeld al van ons gewend, maar met het nieuwe messagecenter gaan we weer een stapje verder. Het was nog tot nu toe nog nooit zo makkelijk om te communiceren met uw leads.

Wat is er veranderd?

Naast het inrichten van het messagecenter hebben wij de layout van zowel de klant als van u veranderd. Zoals u kunt zien in de afbeelding hieronder is er meer informatie voor de klant beschikbaar over u als bedrijf. De klant ziet een foto van uw vestiging, een foto van de verkoper die de lead in behandeling heeft en de belangrijkste speerpunten van uw bedrijf. U kunt deze informatie zelf uploaden in uw Digital Dealer Dashboard.

Nieuweautokopen.nl

De leadinformatie aan de rechterkant

Sinds de aanpassing hebben wij alle informatie van de lead aan de rechterkant staan. U ziet daar het call track nummer, de BKA’s (Belangrijkste Koop Argumenten) die ook veranderd zijn. Wat u hier sinds kort wellicht mist is het e-mailadres van de klant. Om alle communicatie nu overzichtelijk via het messagecenter te laten kopen, hebben wij deze weggehaald.

Informatie klant

Messagecenter

Om te communiceren met u klanten/leads zonder het e-mailadres gebruikt u dus ons nieuwe messagecenter. U kunt een bericht direct naar de klant sturen, maar ook een aantekening maken in het logboek, dit ziet de klant niet. Wanneer u een bericht stuurt naar de klant dan krijgt de klant een notificatie per e-mail met daarin de eerste 8 woorden van uw tekst en daarbij een link naar het bericht in het messagecenter. Zo hebben u en de klant allebei een overzicht van alle berichten en afspraken.

messagecenter

Offerte inplannen & afspraak maken

In het messagecenter kunt u ook gemakkelijk (in PDF) uw offerte uploaden of een afspraak maken met de klant/lead. Daarnaast kunt u precies zien wanneer de klant de offerte heeft geopend. De klant krijgt uiteraard ook een notificatiemail dat er een offerte in zijn messagecenter klaar staat.

offerte upoaden

Geen leads meer accepteren als er nog leads op rood staan!

U weet als verkoper dat er leads op ‘rood’ kunnen staan. Dat betekent dat er dat er al meer dan 2 weken geen contact is geweest tussen u en de lead. Zodadelijk kunt u pas een nieuwe lead accepteren wanneer u heeft aangegeven of de leads in het rood nog actueel zijn of niet. Zo houden wij het systeem actueel en overzichtelijk voor u. In het logboek komt dat de lead nog wel actueel is. Is deze niet meer actueel, dan vragen wij u om de lead af te ronden.