Tip 6 voor meer reviews: Laat Autoweek voor je, in plaats van tegen je werken

17 juni 2016, Paul

Autoweek reviews staan de meeste autobedrijven in de weg!

Veel autobedrijven hebben last van Autoweek. Niet in de zin van de content die ze maken, de rijtesten en allemaal van dat soort zaken, maar meer van de reviews! Autoweek was zo’n beetje de trendsetter hierin, maar aangezien het geen specialist is, maakt men er te weinig commotie om! Eigenlijk wel jammer, want met organisch zoekgedrag scoren ze nu eenmaal verrassend hoog! En daar komen dus ook de issues vandaan met die autobedrijven die er last van hebben!

De klagende klant hoef je niet te faciliteren

Als een klant een, al dan niet terechte, klacht heeft, en hij/zij heeft de behoefte om deze te beschrijven en online te knallen, dan hou je dat niet tegen. Autoweek is voor die mensen vaak de eerste mogelijkheid daartoe. Vaak is dat ook zo, omdat andere review websites ‘bewijslast’ vragen om te bewijzen of je wel klant bent bij dat bedrijf. Daarom zie je vaak hoge cijfers bij dat soort beoordeling websites. De klagers bevinden zich dan bij Autoweek. Autoweek heeft een hoge ranking bij Google en zal dan vaak bovenaan komen te staan, als er content is over jouw bedrijf! Is dat slecht? Nee, helemaal niet! Echter waar je de klagende klant niet hoeft te faciliteren, moet je dit wel doen bij de tevreden klant! Immers iedereen vindt het normaal dat je tevreden bent, alleen leg eens uit waarom het voor jouw als ondernemer belangrijk is dat jij dit als klant verder (online) vertelt? En dan een aantal keren op Autoweek in plaats van bijvoorbeeld op klanten vertellen of autobedrijf tevreden. Doe dit vooral eens als je een garantieklacht verhelpt, een coulance doet of anders! Daar willen mensen (en dat weet ik uit ervaring) zeer zeker je mee helpen! Daardoor krijg je meer goede content, leuke content op Autoweek en krijg je daar niet alleen de klagers!