Tip 7 voor meer reviews: Betaalde beoordelingswebsites zoals Tevreden.nl en Trustpilot

18 juni 2016, Paul

Don’t put all your eggs in one basket!

Oftewel, als je al actief aan het verzamelen bent van reviews op 1 beoordelingswebsite, wees dan zo creatief dat je dit op meerdere doet… Hoe meer reviews je verzameld op internet des te beter het is voor jouw dealerbedrijf! Nu zeg ik NIET, dat je dezelfde review moet kopieren en plakken, maar zorg ervoor dat je de klanten niet alleen naar 1 website stuurt, maar de mogelijkheid laat zien waar ze zich zelf het prettigst bij voelen. Voor de ene klant is dat Facebook, Youtube of Google reviews, maar voor de andere kan dit Tevreden.nl zijn!

Wat als dat platform slecht geïndexeerd wordt?

Dan hebben we een probleem! In de praktijk zie ik veel voorbeelden, dat dealers honderden (goede) reviews hebben verzameld op 1 platform! Dat is super, maar als platform B beter gevonden wordt door Google, heb je dan liever niet 50% van je reviews ook op het andere platform? Zodat je twee posities kan innemen op pagina 1 van Google? En dan drie of vier of vijf? De investering in een review website is dusdanig klein, in tegenstelling tot de waarde die het voor de klant heeft, dat dit nooit een kwestie van geld mag zijn. Investeer je nu slechts op een platform dat niet of slecht wordt gevonden door Google, dan is het een waardeloze investering. Lees ook meer hierover in mijn andere artikelen over dit onderwerp:

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens blogger, schrijver, sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.

Don’t put all your eggs in one basket!

Tokyo, Japan --- Eggs in a basket --- Image by © JIRO/Corbis
Tokyo, Japan — Eggs in a basket — Image by © JIRO/Corbis

Oftewel, als je al actief aan het verzamelen bent van reviews op 1 beoordelingswebsite, wees dan zo creatief dat je dit op meerdere doet… Hoe meer reviews je verzameld op internet des te beter het is voor jouw dealerbedrijf! Nu zeg ik NIET, dat je dezelfde review moet kopieren en plakken, maar zorg ervoor dat je de klanten niet alleen naar 1 website stuurt, maar de mogelijkheid laat zien waar ze zich zelf het prettigst bij voelen. Voor de ene klant is dat Facebook, Youtube of Google reviews, maar voor de andere kan dit Tevreden.nl zijn!

Wat als dat platform slecht geïndexeerd wordt?

Dan hebben we een probleem! In de praktijk zie ik veel voorbeelden, dat dealers honderden (goede) reviews hebben verzameld op 1 platform! Dat is super, maar als platform B beter gevonden wordt door Google, heb je dan liever niet 50% van je reviews ook op het andere platform? Zodat je twee posities kan innemen op pagina 1 van Google? En dan drie of vier of vijf? De investering in een review website is dusdanig klein, in tegenstelling tot de waarde die het voor de klant heeft, dat dit nooit een kwestie van geld mag zijn. Investeer je nu slechts op een platform dat niet of slecht wordt gevonden door Google, dan is het een waardeloze investering. Lees ook meer hierover in mijn andere artikelen over dit onderwerp:

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens blogger, schrijver, sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.