Waarom snel bellen op leads normaal gedrag is voor de 2016 klant!

14 augustus 2016, Paul

Het idee om binnen een uur op een lead te reageren is eigenlijk al kansloos in de automotive?

Kannietbestaatniet.nl

Wij, de autoverkopers, hebben allemaal haast om een antwoord te krijgen op een vraag. Het internet is immers voor het grote publiek nu zo’n beetje 20 jaar oud en we kunnen wel zeggen dat wij het normaal zijn gaan vinden dat wij op elke vraag die wij stellen, binnen 1 of 2 seconden antwoord krijgen van Google.
Nieuwe ontwikkelingen zoals chat, messenger etc.

Daarbij zijn er nu veel websites die vormen van chat aanbieden, je hebt de normale chat, die al enkele jaren oud is, en die veelal wordt gebruikt om leads te vergaren in plaats van antwoord te geven op een vraag…. Ook zijn er systemen zoals Facebook Messenger en Marktplaats Messaging op de markt bij gekomen en hebben maar 1 doel en dat is het contact tussen twee mensen sneller en beter tot stand te brengen. Dit doen ze met diverse technieken zoals een push notificatie en een whatsapp achtige omgeving waar je dus snel en adequaat met bijvoorbeeld je klanten in contact kan blijven.

Wachten aan de pomp
Zelf (en ik weet de meeste andere mensen ook) vind ik onze tijd steeds belangrijker! Verloren tijd haal je nooit meer in, dus des te sneller ik de informatie kan krijgen des te beter. Bedrijven die dat doen, hebben dan ook direct een streepje voor! Ga ik dan bijvoorbeeld een kop koffie halen bij de Shell en daar kan ik niet contactloos betalen, maar dien ik mijn pincode in te voeren, dan ben ik al teleurgesteld! Immers die 5 seconden die het duurt, duren me al te lang. Vooral als ik achter in de rij sta. En zeg nou zelf, ervaar je dit zelf ook niet zo?

In 1 uur bellen?
De hele discussie dus, die wij al jaren voeren, wanneer zou je een lead moeten opvolgen is geen al helemaal geen echte discussie meer. De klant van 2016 verwacht wanneer hij een vraag stelt, waarom prima een antwoord op te geven is, dat hij een antwoord dan ook vrij direct krijgt! Niet over 15 minuten, niet over 1 uur, maar direct! Dat we hiervoor processen voor moeten aanpassen is een zekerheid, maar is het voor iedereen weggelegd? Dat niet! In de huidige economie wint altijd diegene die zich het beste aanpast aan de omstandigheden en internet is de infrastructuur die ertoe heeft geleid dat de consument van 2016, nooit meer de consument wordt van 2008, vandaag niet, morgen niet en zeker in 2017 niet!

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens blogger, schrijver, sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.

Paul de Vries