Wil je 117% betere conversie scoren dan je concurrent als dealer in de opvolging van leads?

25 augustus 2016, Paul

117% meer conversie voor dealers die 8+3 doen in plaats van 3+4…

8x3x117

Een betere conversie in de opvolging van online leads behaal je niet door een hogere korting te geven, meer inruil te geven of door weer een nieuwe leadbron aan te boren op zoek naar die makkelijk converteerbare lead! Nee, meer verkopen betekent gewoon meer bellen toont onderzoek aan van David Kain en Dealersocket (2016) onlangs in de VS!

Never give up!

Waar gaat het om?

Het opvolgen van online leads is een numbers game, immers hoe meer mensen je spreekt, des te groter je kans is om daadwerkelijk iemand te vinden die in de markt is om nu een auto te kopen. Veel klanten die informatie opvragen bij jou, vragen dit echter ook bij andere dealers aan en daarmee zijn ze niet altijd bereid om telefonisch met jou in contact te komen, of te blijven. Aan de andere kant weten wij ook, dat alleen mailen niet werkt. Al die taxatie tools, van de verschillende importeurs, die automatisch voorstellen uitsturen, verkopen immers praktisch niets. Het vereist nog steeds een verkoper die met de klant de dialoog aangaat om de verschillende opties en mogelijkheden te bespreken. Automatisch werkt alleen als de prijs by far de meest voordelige is, wil je dit niet, dan vereist het nog steeds een commited verkoper!

117% meer conversie dan de gemiddelde verkoper

De dealers en hun verkopers die gemiddeld 8x bellen en 3x mailen hadden dus een 117% betere conversie dan de verkopers die slechts 3x bellen en 4x mailen! Nu lijk ik af en toe op een repeterende plaat, maar verkopers die anno 2016 nog steeds denken dat de klant maar naar hen moet komen, bellen en/of mailen, leven echt in een wereld die niet meer de juiste is. Nu snap ik best dat als je de afgelopen jaren Volvo’s of Peugeot 308SW’s hebt verkocht dat het normaal is wat er gebeurde, de meeste auto’s werden immers gekocht en niet verkocht, maar dit ligt aan onszelf! Als we zelf de effort erin steken, zal de markt ons daarvoor, op de langere termijn, gewoon belonen. Het is onze taak als verkoper om in contact te komen met de klant en echt niet andersom. Het bewijs ligt daarom wederom op straat! Doe er wat mee!

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats), nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens Founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is Paul een veel gevraagd spreker bij dealers en importeurs op het gebied van de online automotive.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.

Paul de Vries