3 redenen waarom je dealerschap mobiel moet!
9 september 2015, PaulWaarom mobiel zo belangrijk wordt voor autodealers
Welk onderzoek je ook neemt, mobiel internet wordt belangrijk en of je het als dealer nu leuk vindt of niet, maar de komende 10 jaar zijn alle nieuwe klanten die de markt in komen opgegroeid met een Iphone en Social Media en zullen zich daarna ook naar gedragen en haar aankoopbeslissingen mobiel nemen. De Iphone en consorten kunnen daarmee je grootste vijand, of vriend worden. Aangezien wij meer in mogelijkheden denken dan in problemen, hierbij een aantal tips om als dealer je richting te bepalen.
Maak je dealer website, mobile first
Zijn de VDP en SRP pagina’s goed om te zien op mobiel? En je service en onderdelen pagina’s? Zijn alle telefoonnummers goed klikbaar, zodat je direct een call conversie krijgt met call track nummers welke je kunt meten?
Investeer in mobile marketing
Nu adverteren de meeste dealers al wel in CPC campagnes welke bezoek resulteren op de dealerpagina’s. Echter er wordt weinig of geen verschil gemaakt voor de desktop en mobiele variant en dit kan dus wel. Mobiele CPC campagnes kun je veel beter nog targetten met dynamische telefoonummers, Geo Fencing en Geo Retargeting. Vooral je aftersales afdeling kan hiervan profiteren aangezien alleen de landelijke aftersales ketens aanwezig zijn en niet je andere dealer concurrenten. Experimenteer met speciale mobiele landingspagina’s met after sales coupons met daarop een speciale adwordscampagne alleen bij jouw in de buurt.
Call/Telefoon is leidend mobiel
Oké een open deur is het wel, maar op elke pagina op je mobiele website dien je makkelijk en snel een (dynamisch) telefoonnummer te kunnen zien, en aan te klikken. Men heeft al een telefoon in hun hand, en je bent als dealer slechts 1 klik verwijderd van de beste lead die je kan hebben, de call lead. Zorg er alleen voor dat deze wel getracked kan worden, zodat je weet, naar welke afdeling de call gaat(sales, aftersales en welke afdeling) dat betekent inderdaad dat je meerdere telefoonnummers laat zien. Ik zie teveel dealers nog, met mooie optische mobiele websites die dit niet voor elkaar hebben.
Conclusie mobiele website
Ja het wordt alleen maar gecompliceerde en kost meer investeringen als dealer, echter de Iphone en consorten zijn al de grootste vijand van retail binnenstad. Immers showrooming is zo gedaan, je staat bij de media markt en je checkt nog even of het ook online kan, en waarom die koopintentie niet omzetten in de juiste lead met de juiste mobiele website en mobiele marketing! Laat showrooming je grootste leadprovider zijn in plaats van je grootste vijand. Immers iedereen die met een smartphone in jouw showroom staat of bij je buurman kan je bottomline maken en breken…