Blog

Mis niks van de online automotive:

26 november 2020

Een beter inzicht voor alle Sales Managers in de automotive!

Weten wie er belt via Marktplaats? Afgelopen week heeft Marktplaats een update doorgevoerd voor telefonische leads. Om het belang van de telefonische lead duidelijk te maken: die lead ontvangt iedere verkoper liever dan bijvoorbeeld een online berichtje of een bieding per mail. Iemand die belt via Marktplaats, is echt geïnteresseerd! “Iemand die belt via Marktplaats, is echt […]

Lees verder
20 november 2020

Marktplaats kan je veel brengen….zelfs een kerk!

Een kerk door Marktplaats Natuurlijk, ik ben spokesperson en ambassadeur van Marktplaats voor de autobranche. Logisch dus, dat ik zeg dat Marktplaats je veel kan brengen. Toch is een nuance op zijn plaats. Ik zeg dit vanuit een ander perspectief, gebaseerd op de ervaringen met het bedrijf van mijn vrouw. IL Fienile Ik heb het […]

Lees verder
12 november 2020

Dalende nieuwverkoop: Wat zal Hornbach doen?

Wat zal Hornbach doen? Om ons heen gebeuren op dit moment een hoop zaken waarvan je kan zeggen dat die nog nooit eerder zijn vertoond. Immers heeft Covid-19 op iedereen impact dus ook op de automotive. Nadat de eerste schrik er goed in zat, bleek dat de branche geen echte problemen zou ondervinden. De woordvoerders […]

Lees verder
6 november 2020

Lokale SEO voor dealers en autobedrijven

De beste en meest kwalitatieve bezoekers komen uit je organische zoekvolume! (SEO) Daarmee zeg ik uiteraard niets bijzonders. Mensen die bijvoorbeeld bewust op jouw naam zoeken, willen dat met een specifieke reden. Nu snap ik nog steeds niet dat er dealers zijn die het nog steeds nodig vinden om Google en hun advertentie-agencies te belonen […]

Lees verder
29 oktober 2020

Te weinig voorraad is misschien wel je eigen schuld!

Weinig voorraad? Misschien wel je eigen schuld! De laatste tijd spreek ik veel dealers en autobedrijven die allemaal hetzelfde probleem hebben: te weinig auto’s op voorraad. De markt is nog nooit zo goed geweest qua verkoop, maar inkopen is gewoon moeilijk. Je kunt veel meer auto’s verkopen dan dat je zelf aan auto’s kunt komen. […]

Lees verder
27 oktober 2020

Marktplaats: Omgaan met online leads (vaste prijzen) (deel 6)

Wij voeden de klant op met vaste prijzen Dit laatste artikel (6/6) over Marktplaats leads, gaat over vaste prijzen. Veel autobedrijven hebben de mogelijkheid uitgeschakeld om een bod uit te brengen, maar dat betekent niet dat klanten de prijs niet belangrijk vinden. Niemand wil te veel betalen. U niet, ik niet en uw klanten ook […]

Lees verder
23 oktober 2020

Marktplaats: Hoe om te gaan met een online inruilverzoek (deel 5)

Op welke wijze ga je om met een inruilverzoek op afstand? Kijk daar is geen goed antwoord op. Immers zijn er bedrijven die volgens hun policy nooit en te nimmer bij een inruilverzoek prijzen zullen noemen op een auto die ze niet echt zien. Daarnaast heb je er ook genoeg die met een paar foto’s […]

Lees verder
21 oktober 2020

Hoe om te gaan met biedingen van Marktplaats (deel 4)

De bieding van Marktplaats die nergens op slaat….is toch een kans! Als ik presentaties geef over betere opvolging van online leads, dan kan het platform van Marktplaats niet achterblijven. Marktplaats geeft immers veel kansen voor adverteerders om sneller hun auto’s te verkopen. Mijn vrouw gebruikt Marktplaats veel voor haar brocante winkel. Dit doet ze bijvoorbeeld […]

Lees verder
19 oktober 2020

Marktplaats: Omgaan met een inkomend gesprek (deel 3)

Hoe het ook kan met een inkomend gesprek! Rillingen We gaat het hebben over omgaan met een inkomend gesprek. In de eerste twee delen hebben wij gesprekken gehoord die, ondanks dat ze werden nagespeeld door stemacteurs, je de koude rillingen over de rug deden lopen. Rillingen omdat je soms met plaatsvervangende schaamte aan het luisteren […]

Lees verder
15 oktober 2020

Marktplaats: Hoe om te gaan met telefonische leads? (deel 2)

Kan ik proefrijden? Potentiële leads bellen via Marktplaats het autobedrijf. In deze serie van voorbeeldgesprekken in de automotive hebben we een tweede belletje dat via Marktplaats binnenkomt. De klant die belt, veelal echt geïnteresseerd in de auto, vraagt vaak of de auto nog beschikbaar is en of hij kan proefrijden. In dit waargebeurde gesprek, nagespeeld […]

Lees verder
Volgende