Blog

Mis niks van de online automotive:

30 juli 2020

Een lead is eigenlijk een vraag niet beantwoord!

Is het krijgen van leads wel de bedoeling? Leads zijn eigenlijk een startpunt van een dialoog. Althans dat zeg ik al jaren tegen iedereen die het maar wil horen. Maar is dat wel zo? Wil je wel leads? Als ik het aan de verkopers vraag, willen ze liever geen leads. Ze willen orders in plaats […]

Lees verder
24 juli 2020

WhatsApp, Zoom of Facetime zijn niet de oplossingen!

Facetime en Zoom Veel dealers en autobedrijven laten deze weken op LinkedIn weten dat ze ook via WhatsApp bereikbaar zijn, zoals ze ook videobellen, Facetime, Google Meets, Zoom of Microsoft Teams aanbieden om contact te leggen. Die flexibele manier van bereikbaar zijn, komt met een sneltreinvaart op ons af. Prima, we zijn aanbeland in 2020. […]

Lees verder
15 juli 2020

Regel 6: Wees bereikbaar

Hoe simpel kan het zijn? Wees bereikbaar! Soms kun je een open deur intrappen zonder dat iemand ervan opkijkt. Dat is ook een beetje hoe het is met regel 6: wees bereikbaar! Als we kijken naar de twee soorten online leads, dan zie je direct dat het daar misgaat. Eerst kijken we naar de telefonische […]

Lees verder
12 juli 2020

Regel 5: Stuur op een (vervolg)afspraak en bevestig die afspraak

Stuur aan op een (vervolg)afspraak en bevestig de afspraak Leadopvolging bestaat uit een aantal stappen. De eerste is het ontvangen van de lead oftewel de kans. Daarna zoek je een kwalitatieve dialoog. Heb je die eenmaal dan stuur je op een afspraak. Dit kan een showroomafspraak zijn, of een proefrit aan huis, of een vervolgafspraak. […]

Lees verder
10 juli 2020

Regel 4: Zorg voor een opvolgbare lead!

Zorg voor een opvolgbare lead De online rules gelden voor online en telefonische leads. Het betekent dat een opvolgbare lead voornamelijk van toepassing is bij telefonische leads, maar ook geldt voor een online leads. Hoe dat precies werkt, leg ik u graag even uit. Online leads In de wereld waarin wij nu leven, is privacy […]

Lees verder
9 juli 2020

Regel 3: Bedank de klant en stel vragen!

Bedank de klant en stel vragen Regel 3 is simpel en een open deur. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom deze stap zo vaak wordt vergeten of overgeslagen. In de meeste leadopvolgingsmails staat ‘bedankt voor uw aanvraag’. Vaak komen we niet verder dan dit eenvoudige zinnetje, maar goed, bedanken doen we wel. Iemand bedanken […]

Lees verder
3 juli 2020

Regel 2: Volg alle leads op door middel van een proces

Volg alle leads op door middel van een proces! Ook nu krijg je niet direct met iedereen een dialoog. Dat is lastig, want een dialoog is een voorwaarde om de vervolgstappen te doen, zoals het maken van een afspraak en uiteindelijk een sale. We weten van stap 1 dat je eerst contact opneemt met de […]

Lees verder
2 juli 2020

Regel 1 in de online leadopvolging: Eerst bellen, dan andere communicatiemiddelen!

Bellen is en blijft de beste wijze om tot de volgende stap te komen in de “road to the sale” De belangrijkste manier om in contact te komen met de klant, is nog altijd de telefoon. Ondanks dat bellen slechts de elfde handeling is die we op de smartphone doen, biedt bellen wel de beste […]

Lees verder
23 mei 2020

Nieuwe regels voor de belangrijkste showroom van nu en van de toekomst

Succesvol leads opvolgen kent zijn eigen regels! Crisis In deze nieuwe crisis weten wij allemaal een ding zeker: de enige showroom die niet dicht kan, is de online showroom. Het is een showroom waarin autobedrijven ontzettend veel energie, creativiteit en geld steken. Die digitale showroom geldt als het middelpunt van het bedrijf omdat het bedrijf […]

Lees verder
9 mei 2020

De 1.5 meter economie!

De afspraak is de belangrijkste KPI in de automotive Het zal niemand verbazen, maar ook de komende tijd zullen we met een nieuwe werkelijkheid moeten leven. Een werkelijkheid waarbij wij op 1,5 meter van elkaar blijven, ook in de autowereld. Die 1,5 meter is de perfecte reden om afspraken te maken met de klant. Als […]

Lees verder
Volgende