Blog: De showroom is het eindpunt ipv het startpunt van de klant!
9 september 2014, PaulDe dealerwebsite is het belangrijkste marketinginstrument van de dealer anno 2014
Gek toch, dat veel importeurs nog steeds dealers “dwingen” om teveel te investeren in mooie, luxe dealerpanden, liefst aan de snelweg, om de beste uitstraling te hebben voor haar merk. De aanwezigheid op die andere snelweg, de digitale, wordt nog steeds niet voor vol aangezien!
Nog steeds zijn er merken die denken te vinden, dat men ook daarvoor voor de dealer moet denken! Resulterend in een eenheidsworst van dealerwebsites, waarin fouten, die er veeeeeel inzitten, dan ook direct voor alle dealers worden gemaakt. Terwijl die dealerwebsite in de ZMOT de meest invloedrijke online bron is voor de kopende klant. Deze heeft dan ook alle aandacht nodig van de dealers en haar medewerkers, zowel in tijd als in geld. Attractieve websites welke ten opzichte van de intrabrand competitie onderscheidend is en ten opzichte van de andere merken in dezelfde regio de kenmerken en DNA van die dealer laat zien!
Echter de meeste importeurs denken nog steeds dat die fysieke showroom, het startpunt is van de orientatie, terwijl het nu het eindpunt is, waar de deal wordt gesloten. De orientatie vindt volledig online plaats, en met slechts 1.3 dealerbezoeken per deal, wordt het hoog tijd dat ook importeurs snappen dat er geen enkele toegevoegde waarde zit in een pand, die niemand kan betalen en de schijn opwekt dat dealers heelveel geld verdienen en meer aandacht, tijd, energie en geld steken in de begeleiding van haar dealers in het creëren van attractieve en conversie gedreven dealerwebsites!
De showroom is een eindpunt, geen startpunt meer…!