Blog: Je moet ‘leadgeil’ zijn tegenwoordig!
14 maart 2014, PaulLeads is het nieuwe goud in de automotive business
Soms snap ik het niet! Dan ben je op bezoek bij een dealer en die klaagt en klaagt dat het zo slecht gaat, en dat er zo weinig mensen binnenkomen in de winkel! Vraag je dan om hun online strategie dan krijg je naast een andere gelaatsuitdrukking zeg maar, geen concreet antwoord. Echter zoals we vaker hebben besproken, in de ZMOT wordt bepaald of jij een kans krijgt op een fysiek, online of telefooncontact en in die 18 online bronnen binnen de ZMOT heb je dus wel enigsinds een online strategie nodig.
Leads
Nu zijn leads de meest tastbare zaken die er zijn. 30% van de mensen sturen een lead naar de verschillende dealerbedrijven of bellen, ook dat is een lead. 70% van de mensen zijn stealth shoppers! Statistisch kan het ook niet anders dat elke lead dus een koper is, ergens is er een (latente) behoefte om ‘iets’ te gaan doen, nu of in de toekomst. Als dealer of verkoper moet je domweg leadgeil zijn om al die leads te willen hebben die er in de markt zijn. We gaan steeds meer naar een markt waarin de winnaars van de ZMOT 80% van alle leads verkrijgen omdat ze hongerig zijn naar ALLE leads.
Geen excuses
Elke lead is goed, elke lead is ook een koper, tenzij de lead anders bewijst. Dus niet elke lead is per definitie slecht, totdat de klant tot en met een bankgarantie moet overleggen om te laten zien dat die in de markt is…..Deze tijd vraagt om een verkoper die alle kansen najaagt en daadwerkelijk alleen met klanten in gesprek is face to face of per telefoon, niet meer, niet minder, GEEN excuses!