Blog: Sent from Iphone……

Autoresponders kunnen nuttig zijn!

Websites hebben de laatste jaren een ware transformatie doorgemaakt, van een statische pdf folder tot aan een conversie gedreven websites voor autodealers. Nu zijn de meeste van die website bouwers die autodealerwebsites maken nu niet echt innovatief, meedenkend en creatief… Er zijn kleine zaken waarmee je met weinig investeringen een hoop mee kan bereiken!

Bedankpagina
Dankzij mijn vriend en partner: Brian Pasch kwam ik erachter bijvoorbeeld dat mijn bedankpagina er alleen voor was om deze te meten in Google Analytics. Verder had het geen functie! Brian zei dat dit wel wat creatiever kon en dat we dit niet als eindpunt moesten zien, maar als een ander vertrekpunt! Wat kun je nog meer laten zien aan je klant? Of laat je hem liever naar een andere website gaan om zich daar verder te oriënteren op bijvoorbeeld verzekeringen….?

Goed punt, dus deze hebben wij aangepast in de onderstaande bedankpagina. Een pagina die conversiegedreven is om de consument verder te helpen op onze website in de zoektocht naar zijn nieuwe auto….resultaat? 50% minder vertrekkend bezoek na de bedankpagina en meer kans op meer leads!

16.0_bedankt_offerte.jpg  1200×952

Autoresponder
Een van die zaken is de autoresponder. Deze staat te pas en te onpas aan, zelfs, ongelofelijk maar waar, bij verkopers die op vakantie gaan en hun prospects melden dat men zich kunnen melden over 3 weken, maar goed, daarover gaan we het nu maar niet hebben….

Het gaat mij meer om de autoresponder nadat je een lead hebt ingestuurd..deze kan wel creatiever! De meeste gaan namelijk uit van een bedankje en verder niets en dat men reageert binnen een bepaalde tijdsduur, een duur die meestal belachelijk lang is, maar goed!

Wij hebben zelf, op een van de andere websites iets anders bedacht. Namelijk een semiautomatische responder, welke reageert op basis van tijdsstip en dag. Ik zal een voorbeeld geven: ‘klant vraagt een offerte/prijs voor een gebruikte Jeep Cherokee, in plaats van direct een autoresponder te mailen met het bericht dat we de aanvraag in goede orde hebben ontvangen, sturen wij deze na 15min, met de volgende tekst: ‘geachte heer (NAAM) bedankt voor uw aanvraag van de (MERK)(MODEL) van (BOUWJAAR). Ik neem straks even contact met u op, om uw aanvraag door te nemen. groet paul sent from iphone.”

Vooral de laatste zin, duidt dat de verkoper dit persoonlijk heeft geschreven en de reacties van de klanten zijn fenomenaal qua interactie en dus een dialoog en daar gaat het om! Als de klant echter de aanvraag ‘s avonds stuurt, na bijvoorbeeld 22:00uur sturen wij dit pas om 07:00uur de volgende ochtend met de toevoeging:” als ik straks op de zaak ben, kijk ik er graag even naar! Sent from Iphone”

Tap-Clear-Signature-Button-213x300

Op zondag staat die uit en mailt die pas op maandagochtend! Het enige en het minste wat je moet hebben is dus idee en discipline om elke klant dus ook snel en direct te bellen om de aanvraag door te nemen!

Lees ook

22 augustus 2024

Waarom zijn grotere dealerholdings altijd onderbemand?

15 augustus 2024

De eerste orders via onze virtuele assistent Alice

8 augustus 2024

Holiday vibes

25 juli 2024

Help, ik heb geen nieuwe leads meer…