Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Autoportals zijn zeer belangrijk voor kopers die zich aan het oriënteren zijn op nieuwe en gebruikte auto’s. De portals tonen het volledige aanbod van alle aanbieders, zodat de potentiële koper een uitgebreide keuze heeft. Wij zijn gezegend met een groot aantal grote autoportals in Nederland. In volgorde van grootte zijn de belangrijkste Marktplaats, Autoscout24, Autotrack […]
Onlangs schreef ik al over de ontwikkelingen van Google Cars op de Google MyBusiness-pagina (GMB). De ontwikkelingen gaan snel, echter vooralsnog alleen in de Verenigde Staten. De updates die Google recentelijk laat zien, geven in elk geval aan welke richting Google op wil. Google My Business(GMB) Cars wordt een soort voorportaal van auto’s om uiteindelijk […]
Leadopvolging is een kwestie van het zoeken naar een dialoog, daarna de afspraak en dan pas de sale. Als je leads krijgt, of dit nu telefonische of online leads zijn, zijn veel potentiële klanten benieuwd naar 1 ding, de zogenaamde inruilprijs voor de inruilauto. Belangrijke Call to Action! Dit komt uiteraard voort omdat de inruil […]
Het zijn twee vragen die ik het vaakst van verkopers krijg. Hoe bepaal ik de kwaliteit van een online lead en hoe bepaal ik welke leads ik wel of niet moet opvolgen? Laat ik om te beginnen erkennen dat er inderdaad verschil is in de kwaliteit van online leads. Er zijn talloze factoren die de […]
De kop hierboven is een tamelijk boude uitspraak, die bovendien niet altijd klopt. Ik ken dealers in binnen- en buitenland die weldegelijk het tegendeel bewijzen. Echter de executie van het proces en de gerelateerde werkzaamheden moeten allemaal kloppen, wil een online salesmedewerker werken. En eerlijk gezegd zijn die ideale omstandigheden zelden aanwezig, waardoor die online […]
Op welke wijze kun je de Return On Investment (ROI) bepalen van een autoportal? Dat is een vraag die veel marketeers en salesmanagers zich stellen. Alleen sales meten lijkt logisch, maar is niet altijd de juiste manier. Je kunt iemand wel 10 strafschoppen geven, maar je moet uiteindelijk wel zelf scoren. Wat is het juiste […]
We hebben allemaal een mening over sales, deals en klanten. Het zijn vaak meningen gebaseerd op aannames. Het is een gevoel dat je hebt of iets wel of niet door kan gaan. Sommige verkopers kunnen al op 100 meter zien of een klant serieus is of niet. Aannames zijn gevaarlijk, zeker als je erop gaat […]
Opvolging van commerciële kansen is belangrijk! Daar zeg ik u niets nieuws over. Of het nu gaat om service of sales. Als je niet opvolgt, dan zullen alleen een select aantal mensen je de sales gunnen. Die mensen die zelf dus bestellen, kopen in plaats van dat ze ergens verkocht worden. Vaak is het gewoon […]
Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat de telefonische lead, dus de klant die zelf belt en vragen stelt over een nieuwe of gebruikte auto, de beste kwalitatieve lead is van allemaal. Lees verder en kom achter een nieuwe wijze! Calldrip Misschien vertel ik u wel iets nieuws als ik zeg dat volgens onze […]
En opeens is Google Cars er! Weliswaar verstopt in bèta en met moeite aan de praat te krijgen, maar toch. De gedachte erachter is simpel: Automotive als “Vertical”. De automarkt is net als bij huizen, verzekeringen en reizen te groot voor het grote Google om niet te onderzoeken op meer mogelijkheden. Je kunt als Google […]