Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
We hebben allemaal een mening over sales, deals en klanten. Het zijn vaak meningen gebaseerd op aannames. Het is een gevoel dat je hebt of iets wel of niet door kan gaan. Sommige verkopers kunnen al op 100 meter zien of een klant serieus is of niet. Aannames zijn gevaarlijk, zeker als je erop gaat […]
Opvolging van commerciële kansen is belangrijk! Daar zeg ik u niets nieuws over. Of het nu gaat om service of sales. Als je niet opvolgt, dan zullen alleen een select aantal mensen je de sales gunnen. Die mensen die zelf dus bestellen, kopen in plaats van dat ze ergens verkocht worden. Vaak is het gewoon […]
Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat de telefonische lead, dus de klant die zelf belt en vragen stelt over een nieuwe of gebruikte auto, de beste kwalitatieve lead is van allemaal. Lees verder en kom achter een nieuwe wijze! Calldrip Misschien vertel ik u wel iets nieuws als ik zeg dat volgens onze […]
En opeens is Google Cars er! Weliswaar verstopt in bèta en met moeite aan de praat te krijgen, maar toch. De gedachte erachter is simpel: Automotive als “Vertical”. De automarkt is net als bij huizen, verzekeringen en reizen te groot voor het grote Google om niet te onderzoeken op meer mogelijkheden. Je kunt als Google […]
Leadopvolging in een tijd van lockdowns, corona en half dichte showrooms hebben ook een groot voordeel! Er komen sneller betere alternatieven om de unieke showroom ervaring naar de koper thuis te halen. Kijk bijvoorbeeld naar Kwikcast! Leadopvolging is de afgelopen 12 maanden NOG belangrijker geworden! Qua leadopvolging hebben wij de laatste 12 maanden veel geleerd. […]
Wil je succesvol zijn in het opvolgen van online leads, dan dien je een aantal stappen in acht te nemen. Je bent namelijk niet succesvol als je wel opvolgt, maar niet verkoopt. Uiteindelijk gaat het om sales. Om meer sales te krijgen uit de online kansen die je krijgt, heb je meer afspraken nodig. Afspraken […]
De grote vraag is waarom dealers en autobedrijven adverteren met prijzen exclusief BTW. Sinds Bas Oude Luttikhuis van Mr. Wheelson en Martijn Duivenvoorden van LeaseBijtellingVriendelijk.nl het aandurfden om openlijk de discussie aan te zwengelen over het vermelden van verkoopprijzen inclusief of exclusief BTW, is er de afgelopen weken veel gebeurd. Na onze Linkedin Live Stream waarin Bas […]
Transparant voor de klant moet de norm zijn! De klant zelf heeft namelijk ook altijd onderzoek gedaan! Indicata en andere vergelijkbare software platforms worden vaak gebruikt door dealers en autobedrijven waarvoor ze bedoeld zijn, en dat is om door middel van data de inkoper te voorzien van de juiste data om te kopen tot een […]
Johan laat al jaren zien wat het is om te ondernemen! Johan Tuinstra is al jaren een voorbeeld van een ondernemer die, met proefrit aan huis, écht onderneemt. Johan doet wat hij graag wil doen, en dat is ondernemen. Sinds ik voor het eerst met hem in contact kwam bij een presentatie van Brian Pasch […]
De enige manier om nu succesvol te zijn is, om leads te converteren met een afspraak, een datum en een tijdstip Bij veel gesprekken bij dealers in de automotive kom ik verkopers tegen die overal tegen zijn. Zij (voornamelijk kerels) gedragen zich als verwende topverkopers die alles beter weten, maar behalen niet de resultaten die […]