Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Puur naar data kijkend, is de showroom nog lang niet dood! Google kwam onlangs met hun Think Google Studie in coronatijd. Oftewel, wat is de impact van corona op de autokopende consument en hoe belangrijk is de online aanwezigheid, oftewel de online showroom? Uiteraard en dat zal niemand verbazen, spelen Google’s eigen platformen een belangrijke rol […]
We zitten op dit moment in de nieuwe, door minister-president Rutte, aangekondigde lockdown. De tent verplicht sluiten komt nooit goed uit, maar in december/januari de deuren dicht moeten doen, is voor veel retailers wel een heel beroerd moment. Er zit ook een positieve kant aan het verhaal: je moet met creativiteit aan de bak […]
#DCDW en CARMEN automotive: Leadopvolging via chatfunctie in de hoogste versnelling CARMEN automotive #DCDW, het kennisplatform op het gebied van online automotive, is aandeelhouder geworden van CARMEN automotive, gespecialiseerd in automotive klantcontact. Beide partijen vergroten hiermee hun bereik en kunnen dealers en autobedrijven nog beter helpen met het opvolgen van leads en inzichtelijk maken van […]
Nu nog meer in control met LEF en Calldrip! LEF en Calldrip hebben een gezamenlijke update waardoor het nog beter inzichtelijker wordt wie op dat moment met de binnenkomende online leads bezig is! Lef en Calldrip, hoe werkt het? Als een online lead in het LMS van LEF wordt ingeschoten, dan zorgt een real-time interface […]
Het is altijd de volgorde: Dialoog, afspraak en sale! Ik vraag autoverkopers vaak wat hun doel is als het gaat om leadopvolging. Wil je een dialoog opstarten, zoek je informatie over de inruilauto of wil je zo snel mogelijk de kans, de lead ‘afvinken’ omdat toch niemand kijkt? De “sale” van de marketeer! Kijk je […]
Weten wie er belt via Marktplaats? Afgelopen week heeft Marktplaats een update doorgevoerd voor telefonische leads. Om het belang van de telefonische lead duidelijk te maken: die lead ontvangt iedere verkoper liever dan bijvoorbeeld een online berichtje of een bieding per mail. Iemand die belt via Marktplaats, is echt geïnteresseerd! “Iemand die belt via Marktplaats, is echt […]
Een kerk door Marktplaats Natuurlijk, ik ben spokesperson en ambassadeur van Marktplaats voor de autobranche. Logisch dus, dat ik zeg dat Marktplaats je veel kan brengen. Toch is een nuance op zijn plaats. Ik zeg dit vanuit een ander perspectief, gebaseerd op de ervaringen met het bedrijf van mijn vrouw. IL Fienile Ik heb het […]
Wat zal Hornbach doen? Om ons heen gebeuren op dit moment een hoop zaken waarvan je kan zeggen dat die nog nooit eerder zijn vertoond. Immers heeft Covid-19 op iedereen impact dus ook op de automotive. Nadat de eerste schrik er goed in zat, bleek dat de branche geen echte problemen zou ondervinden. De woordvoerders […]
De beste en meest kwalitatieve bezoekers komen uit je organische zoekvolume! (SEO) Daarmee zeg ik uiteraard niets bijzonders. Mensen die bijvoorbeeld bewust op jouw naam zoeken, willen dat met een specifieke reden. Nu snap ik nog steeds niet dat er dealers zijn die het nog steeds nodig vinden om Google en hun advertentie-agencies te belonen […]
Weinig voorraad? Misschien wel je eigen schuld! De laatste tijd spreek ik veel dealers en autobedrijven die allemaal hetzelfde probleem hebben: te weinig auto’s op voorraad. De markt is nog nooit zo goed geweest qua verkoop, maar inkopen is gewoon moeilijk. Je kunt veel meer auto’s verkopen dan dat je zelf aan auto’s kunt komen. […]