Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Tijd is geld. Het opvolgen van slechte leads is een van de belangrijkste manieren voor dealers om tijd én geld te verspillen. Doorgaans is de uitdaging voor dealers niet de hoeveelheid leads die binnenkomen. Het probleem zit in leadmanagement en het onderscheiden van goede en slechte leads. Leads negeren betekent omzet mislopen. Slechts leads opvolgen […]
2020 is begonnen – wat gaat het nieuwe decennium ons brengen? Vooruitkijken naar een nieuw decennium begint voor mij met een terugblik op het vorige decennium. De jaren 2010-2020 waren voor mij persoonlijk en zakelijk een unieke periode. Ik werd de vader van Daniel en de man van Olga. Twee gebeurtenissen die niet vaker gaan […]
De ‘best practices’ van dealers die hoog scoren in leadopvolging! Leads opvolgen is niet moeilijk, een hoge, constante conversie halen op leads is dat wel. Een aantal dealers slaagt er in om ruim boven de benchmark te scoren. Deze benchmark is 13% op leads (nieuw en gebruikt) en 22% op inkomende sales calls. Alle goed […]
Wie zet jouw bedrijf op pagina 1 van Google? Onlangs zocht ik op Google informatie over onze Vespa. Hij had een tijdje stilgestaan en sloeg af zodra je gas gaf. Ik had een acute informatiebehoefte en ging op zoek op Google. Daar viel mij op dat bijna alle berichten in de bovenste zoekresultaten verouderd waren. […]
Ik doe dit al 30 jaar, ik weet wat ik doen! Verkopers zitten ook vaak vast in hun eigen wereldje U kent het vast wel: autoverkopers die al 30 jaar hetzelfde kunstje doen. Ook al verandert de hele wereld, zij veranderen niet. Ze denken het gelijk aan hun zijde te hebben omdat ze toch hun […]
Mag je automation van LinkedIn gebruiken voor verjaardagen, of is dat niet oprecht? Elke dag en al vele jaren feliciteer ik iedere connectie die ik op LinkedIn heb. In de afgelopen vier jaar zijn er misschien twee of drie dagen geweest dat dat niet is gelukt omdat LinkedIn niet meewerkte of er iets anders was. […]
Je communiceert anders op Facebook, dan op Instagram, dan op Linkedin! In Nederland kent bijna iedereen Marktplaats. Je kan rustig zeggen dat Marktplaats zo Nederlands is als Ebay Amerikaans is. Het betekent ook dat de website de Nederlandse handelsmentaliteit in zijn genen heeft zitten. Wij drijven als Nederlanders wekelijks voor miljoenen euro’s handel op het […]
Van 09:00uur tot 18:00uur open zijn in retail is niet meer van deze tijd! Wanneer moet je open zijn als je een autobedrijf of dealer bent? Is dat wanneer jouw klanten het vaakst interesse tonen, of zijn dat tijden waarop klanten zich moeten aanpassen aan jouw tijden? We weten allemaal dat het laatste voorbeeld eigenlijk […]
Nu Optimale Klant interactie mogelijk voor online dealers, autobedrijven, leasemaatschappijen, portals en importeurs! #DCDW Reseller van Live Person Automotive #DCDW Digital Car Dealer Workshop, het bedrijf van Paul de Vries is aangesteld als de officiële reseller van LivePerson Automotive voor de Benelux. Met LivePerson Automotive kunnen autobedrijven via één overzichtelijk platform reageren op tekstberichten van […]
In 2020 zijn de “normale” openingstijden wellicht niet meer relevant! Wanneer moet je open zijn, als je een autobedrijf of dealer bent? Is dat wanneer je klanten het vaakst interesse tonen, of zijn dat de tijden waarop de klant zich moet aanpassen aan jouw tijden? We weten allemaal wel dat het laatste niet meer van […]