Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Ander platform, andere communicatie!
17 december 2019

Ander platform, andere communicatie!

Je communiceert anders op Facebook, dan op Instagram, dan op Linkedin! In Nederland kent bijna iedereen Marktplaats. Je kan rustig zeggen dat Marktplaats zo Nederlands is als Ebay Amerikaans is. Het betekent ook dat de website de Nederlandse handelsmentaliteit in zijn genen heeft zitten. Wij drijven als Nederlanders wekelijks voor miljoenen euro’s handel op het […]

Lees verder
Nieuwe tijden vragen om nieuwe openingstijden!
9 december 2019

Nieuwe tijden vragen om nieuwe openingstijden!

Van 09:00uur tot 18:00uur open zijn in retail is niet meer van deze tijd! Wanneer moet je open zijn als je een autobedrijf of dealer bent? Is dat wanneer jouw klanten het vaakst interesse tonen, of zijn dat tijden waarop klanten zich moeten aanpassen aan jouw tijden? We weten allemaal dat het laatste voorbeeld eigenlijk […]

Lees verder
#DCDW bundelt krachten met LivePerson Automotive
28 november 2019

#DCDW bundelt krachten met LivePerson Automotive

Nu Optimale Klant interactie mogelijk voor online dealers, autobedrijven, leasemaatschappijen, portals en importeurs! #DCDW Reseller van Live Person Automotive #DCDW Digital Car Dealer Workshop, het bedrijf van Paul de Vries is aangesteld als de officiële reseller van LivePerson Automotive voor de Benelux. Met LivePerson Automotive kunnen autobedrijven via één overzichtelijk platform reageren op tekstberichten van […]

Lees verder
Wanneer gaan we onze openingstijden aanpassen?
25 november 2019

Wanneer gaan we onze openingstijden aanpassen?

In 2020 zijn de “normale” openingstijden wellicht niet meer relevant! Wanneer moet je open zijn, als je een autobedrijf of dealer bent? Is dat wanneer je klanten het vaakst interesse tonen, of zijn dat de tijden waarop de klant zich moet aanpassen aan jouw tijden? We weten allemaal wel dat het laatste niet meer van […]

Lees verder
5 redenen om als dealer(holding) of importeur met Calldrip te starten!
7 november 2019

5 redenen om als dealer(holding) of importeur met Calldrip te starten!

Direct telefooncontact met online leads: de positieve impact van Calldrip bij importeurs, dealers en dealerholdings in Nederland #DCDW is alweer twee jaar de trotse reseller van het online-opvolgsysteem Calldrip. Calldrip is een hulpmiddel waarmee je binnen één minuut in contact komt met klanten die een online aanvraag doen. Dat heeft verschillende voordelen. Potentiële klanten zijn […]

Lees verder
Hoe krijg je een betere gekwalificeerde lead?
15 oktober 2019

Hoe krijg je een betere gekwalificeerde lead?

Kwalitatieve leads verzamelen? Een kwestie van durven vragen! Veel verkopers worstelen met online leads. Vaak is dat onterecht. Meestal komt dit doordat de vereiste leadprocessen er niet zijn, of omdat deze niet worden opgevolgd. Zo simpel is het eigenlijk als het gaat om leadopvolging. De manier waar leads worden gegenereerd, spelen hierbij ook een rol. […]

Lees verder
De e-mail is dood!
2 oktober 2019

De e-mail is dood!

Op welke wijze kun je anno nu beter leads opvolgen? Wist u dat meer dan 60% van de online leads (ingevulde formulieren) van de portalen geen telefoonnummer bevatten? En het maakt niet uit welk portaal je analyseert: er zijn bijna geen verschil tussen Marktplaats, Autoscout, Autotrack en nieuwkomer ViaBovag. Portalen doen te weinig Dat betekent […]

Lees verder
De definitie van het online kopen van auto’s
26 september 2019

De definitie van het online kopen van auto’s

We gaan nooit in de toekomst auto’s kopen online! (we doen het al jaren) Nu Autoscout als test een module heeft geplaatst om klanten de mogelijkheid te bieden om direct online een auto kopen, is het onderwerp wederom en onveranderd populair. Wanneer stappen we massaal over op het online kopen van auto’s? Het internet is […]

Lees verder
Stoppen met adverteren als autobedrijf – wat levert het op?
9 september 2019

Stoppen met adverteren als autobedrijf – wat levert het op?

Stoppen met adverteren heeft dit nu voordelen? Wat zou er gebeuren als ik zou stoppen met adverteren voor mijn dealerbedrijf? En dan bedoel ik stoppen met digitale reclame, tv-reclame, billboards, alles. Ik zou nog steeds meeprofiteren van de merkpromotie vanuit de fabrikant. Ondertussen kan ik achteroverleunen, de orders noteren die dat oplevert, en maandelijks tussen […]

Lees verder
Welk autobedrijf is de beste leadopvolger in 2019?
29 augustus 2019

Welk autobedrijf is de beste leadopvolger in 2019?

Dit jaar vinden voor de derde keer de Online Dealer Awards plaats. Een initiatief van Marktplaats en Automotive marketingbureau DTC Media. Elk autobedrijf in Nederland maakt opnieuw kans op één van de Online Dealer Awards. In 2019 zijn de awards verdeeld in vijf categorieën. Nieuw dit jaar is de hoofdprijs ‘Beste online autobedrijf’, waar elke […]

Lees verder
VorigeVolgende