Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

De dappere poging van de Toyota Louwman Live store
13 maart 2017

De dappere poging van de Toyota Louwman Live store

Toyota CHR en de Fiat Live Store; Wat hebben ze gemeen? Onlangs introduceerde Toyota sinds lange tijd een auto met lef: De Toyota C-HR. Een leuke auto vind ik het. Maar leuk of niet, hij zal verkocht moeten worden. Louwman Retail heeft de C-HR gebruikt om te experimenteren. Ze willen ontdekken welke moderne manieren van […]

Lees verder
Slim adverteren op Marktplaats met Admarkt en Autodata
9 maart 2017

Slim adverteren op Marktplaats met Admarkt en Autodata

Autodata Nederland introduceert nieuwe toepassing voor Marktplaats Admarkt Dat het buitengewoon makkelijk is om de voorraad nieuwe en gebruikte auto’s via occasionplaatsingsystemen zoals Autodata en VWE op Marktplaats te zetten, is bekend. Sinds kort biedt Autodata Nederland echter ook een geautomatiseerd systeem aan om auto’s aan te melden voor Marktplaats Admarkt. Admarkt Het verschil tussen […]

Lees verder
Bynco: Juiste website, juiste moment!
6 maart 2017

Bynco: Juiste website, juiste moment!

Waarom Bynco echt kans van slagen heeft! Al langere tijd volg ik met bovengemiddelde interesse de Amerikaanse website Carvana.com, een site waar consumenten online een gebruikte auto kunnen kopen. Ondertussen zat ik hoopvol te wachten op de Nederlandse versie van Carvana. En die is er nu: sinds deze week is Bynco.com online, een start-up van […]

Lees verder
Data Insights 2: Het kan: méér en sneller auto’s verkopen
4 maart 2017

Data Insights 2: Het kan: méér en sneller auto’s verkopen

Waarom je met bijvoorbeeld de combinatie Indicata en Marktplaats méér en sneller auto’s kan verkopen Op de #NADA 100 in New Orleans is er veel gesproken over statijden van occasions. Een interessante discussie die in Nederland ook veel wordt gevoerd, maar dan op een iets ander niveau. Immers een gemiddelde statijd van 90 dagen wordt […]

Lees verder
Data Insights 1: De marketing data in het dealerbedrijf is op verschillende manieren te ‘lezen’
1 maart 2017

Data Insights 1: De marketing data in het dealerbedrijf is op verschillende manieren te ‘lezen’

Welke inzichten hebben wij meegenomen vanuit de #NADA100 in New Orleans? Onlangs waren wij, als vertegenwoordigers van Marktplaats en Nieuweautokopen.nl, op de #NADA 100 in New Orleans om de nieuwste ontwikkelingen op online automotive in kaart te brengen. Vooral de ontwikkelingen waarmee autobedrijven en dealers succesvoller online kunnen worden, hadden onze belangstelling. Het goede nieuws […]

Lees verder
#NADA100 met Marktplaats en eBay Motors
23 februari 2017

#NADA100 met Marktplaats en eBay Motors

De 100ste NADA in New Orleans levert veel stof tot nadenken Afgelopen week organiseerde de Amerikaanse autodealers de 100ste NADA in New Orleans en namens Marktplaats waren Michiel Aker en ondergetekende erbij. Vier dagen van workshops volgen, over de beursvloer lopen en indrukken op doen. Een bomvol en zeer boeiend programma. Alle verzamelde informatie gaan […]

Lees verder
Werkt een 1 prijs strategie nu wel of niet in de automotive?
19 februari 2017

Werkt een 1 prijs strategie nu wel of niet in de automotive?

Penske Automotive zegt namelijk van niet en kan het eenzijdig bewijzen! Welk onderzoek je ook leest, je leest meestal hetzelfde. De klant van 2017 wil snelheid en transparantie. Kijk je naar de verschillende generaties die nu auto’s kopen, dan valt op dat de demo tot 45 jaar transparantie wil en niet wil onderhandelen over een […]

Lees verder
Leadopvolging in de automotive, de hybride-methode
16 februari 2017

Leadopvolging in de automotive, de hybride-methode

Veel autodealers stellen zichzelf regelmatig de vraag wat de beste methode is voor het opvolgen van leads. Een terechte vraag, want de hoeveelheid call- en onlineleads die het autobedrijf krijgt, wordt al jaren achter elkaar groter en het is dus zaak om daar adequaat op te reageren. De eerste reactie van veel dealers is om […]

Lees verder
Geeft u ook drie keer een korting op uw vraagprijs?
7 februari 2017

Geeft u ook drie keer een korting op uw vraagprijs?

Hoevaak geef jij korting op een nieuwe of gebruikte auto? Het heeft tegenwoordig geen zin om een auto boven de marktprijs te prijzen. De prijsttransparantie is zo groot, dat alleen de juiste prijs (niet perse de laagste) de juiste eyeballs en aandacht geeft op je voorraad. Daarmee is er weinig speelruimte meer, maar wat doe […]

Lees verder
Als je niet kan bellen vanaf je mobiele website dan ben je er geweest als autodealer!
4 februari 2017

Als je niet kan bellen vanaf je mobiele website dan ben je er geweest als autodealer!

Te vaak beseffen wij niet dat de website onze belangrijkste showroom is! In 2017 zullen we zien dat een ontwikkeling zal doorzetten: het gebruik van datagebruik via smartphones. Voor de duidelijkheid, ik heb het over het internetgebruik op de telefoon. We zitten al boven de 50%, vooral dankzij social media, maar de ontwikkeling is niet te […]

Lees verder
VorigeVolgende