Dag 1 NADA 2015 in San Francisco
24 januari 2015, PaulBlog: NADA 2015 in San Francisco
Vorig jaar was de NADA in New Orleans en vaak vraag ik mij af, moet ik er nog wel heen? Immers het kost geld, en eigenlijk teveel voor die paar dagen en je bent toch een kleine week weg…echter wat brengt het op? Twee zaken eigenlijk: contacten met de Nederlandse Autobranche die je altijd ziet op de NADA en die je in een paar dagen wel spreekt waar je anders 6 maanden overdoet en kennis overdracht.
Kennisoverdracht
Ik ga eigenlijk primair voor de workshops en ik mis er nooit eentje. Dus elke dag pak ik elke ronde en ook op de beursvloer pak ik her en der wat presentaties mee over wat mij interesseert en waarmee ik wat kan doen inzake Nieuweautokopen.nl. Nu in mijn nieuwe rol bij Marktplaats in combinatie met Nieuweautokopen.nl wordt dit alleen nog maar belangrijker! De eerste keer dat ik bij de NADA was, was ook in San Francisco en toen was het overweldigend zoveel nieuwe zaken ik opschreef, de laatste keer was het eigenlijk maar eentje.
Eentje
Echter een idee kan de trip waardevol maken, immers het zijn vaak de simpele ideeën die vaak leiden tot bedrijven. Nu was dit idee gen bedrijf, maar wel eentje die onze bounce percentage liet dalen. Immers in 2014 zat ik ook te kijken wat ik voor Koops Furness websites kon verzinnen…en de websites van Koops Furness hadden op bepaalde verwijzende websites zoals Gaspedaal.nl een te hoge bounce. Nu kun je direct zeggen dat de bezoekers of de kwaliteit van de bezoekers slecht zijn, maar begin nu eerst bij jezelf wat kun je zelf verbeteren aan je website om die beter te maken?
Kruisje
Dus, toen ik op de NADA beursvloer liep en zoals gewoonlijk bij de top websitesbouwers gewoon ging meekijken naar demo’s daar zag ik wat interessants. Immers een simpele techniek die ik maar even het ‘kruisje’ noem. Wat deed het? Als een bezoeker op een website kwam en deze daarna met de muis naar de rechter bovenhoek ging om weer af te sluiten en let op, deze kwam dus van een verwijzende website die opent in een nieuw window, dan kwam er een popup waarmee nog even de USP werd vermeld van de desbetreffende dealer, een call to action etc. Men liet de klant dus nog voordat die het kruisje had bereikt nog even nadenken om niet weg te gaan, maar om te blijven. Irritant? Misschien, maar cijfers liegen niet. De bounce bij de bezoekers die via Gaspedaal binnen kwamen daalden enorm, van +40% naar 20%. Als je dat afzet tegen alleen die investering, was de reis al betaald.
Dus?
Dealers, eens dat te geld en tijd kost, maar ideeën op doen, doe je vaak in een andere omgeving en als je je ogen openhoudt kun je echt je bedrijf, website verbeteren met info die je anders niet hebt. Ik ga dus de komende NADA 2015 echt op zoek naar die zaken die mij verder brengen, met onze business, maar ook waar ik dealers mee kan helpen om beter te worden in de online automotive business