Dag 2 #NADA2019: De Expo begint!
27 januari 2019, PaulDag 2 van de #NADA2019 start met de Expo!
Op de tweede dag van de #NADA2019 gaat de Expo open, een giga beurs met honderden bedrijven die hun diensten willen tonen aan de duizenden dealers die aanwezig zijn! eBay Motors staat er ook en wat zo ontzettend leuk is, is dat we dit jaar voor het eerst vanuit de eBbay Classified Group een gezamenlijke stand hebben. De merken Marktplaats, Mobile.de en 2dehands.be staan broederlijk naast elkaar als een internationaal baken van rust voor de Europese bezoekers.
Op de tweede dag zijn er uiteraard workshops, zoals die van Kerri Wise van Truecar. Kerri vertelde hoe je een betere ROI kunt berekenen op je online marketing spend, zoals ze ook duidelijk maakte dat je Google op de juiste wijze moet beoordelen. Eén datapoint is namelijk net zo goed als geen data.
eBay-stand
Om 13.00 uur mocht ik met David Kain een presentatie geven over de zes stappen naar een betere leadopvolging. Kain is een echte autoriteit in Amerika op dat vlak. De eBay-stand liep terecht over van geïnteresseerden uit alle landen en het was voor mij een enorme eer om naast David en namens eBay Motors te mogen presenteren!
Opening
De officiële opening van de NADA is altijd op de tweede dag en nogal Amerikaans, dus inclusief het volkslied, in dit geval gezongen door een vijf jarig meisje. Werkelijk waanzinnig zoals zij dat deed. Ik krijg absoluut geen kippenvel van een volkslied van een ander land, maar dit was typisch zo’n uitzondering, volledig veroorzaakt door die kleine.
Daarna kwam de NADA-voorzitter en in tegenstelling tot de BOVAG is de NADA wel in staat tot goed lobbywerk. De NADA heeft veel meer invloed in de politiek en laat zijn bijdrage in de economie zwaar wegen. Wat de NADA ook doet is geld uitgeven om dealers echt te helpen. Tevens zijn ze in staat om dealers het gevoel te geven dat ze uitermate belangrijk zijn voor de toekomst van de autobranche, ondanks elektrificatie en zelfrijdende auto’s.
Tot slot was er de key note van een CEO van een fast food-keten. Het levensverhaal van deze dame gaf niet alleen stof tot nadenken, haar betoog was zeer inspirerend bovendien. Tikkie Amerikaans misschien, maar het paste aan alle kanten bij de NADA.
Borrel
Dag twee staat ook in teken van de Nederlandse borrel in het Holland House. Alle aanwezige landgenoten zijn dan van harte welkom om met mijn Marktplaats-collega’s een biertje te drinken. En dat deden er velen. Al met al een top dag, op naar dag nummer drie.
Over Paul
Paul de Vries heeft een enorme staat van dienst in de automotive. Hij ging van eigenaar van een dealerbedrijf via het online verkoopplatform Nieuweautokopen.nl naar Marktplaats (eBay) waar Paul inmiddels Key Automotive Spokesperson is. Daarnaast is hij oprichter en eigenaar van #DCDW, een platform voor dealers en autobedrijven die meer auto’s online willen verkopen. Paul presenteert wekelijks de #DCDW Podcast en onder de noemer #DCDW Academy verzorgt hij trainingen en cursussen op het gebied van sales en online automotive voor verkopers, verkoopleiders en directie. Paul is een veelgevraagd spreker op seminars en congressen, hij blogt veel en zijn populairste blogs zijn samengebracht in twee boeken: Lead the Way op de digitale snelweg en Follow up: meer succes als digitaal autobedrijf. Meer informatie over Paul, zijn boeken en zijn services vindt u op: DCDW.nl.