De 4de dag van de #NADA2020
20 februari 2020, PaulDe laatste dag is er altijd een op twee gedachtes!
De laatste dag, de maandag van de #NADA 2020 is er eentje voor de boeken. Die laatste dag valt weer een keer op de maandag en dus is het Presidents day. Dat zie je, dat merk je. Het is in verhouding uitgestorven. Veel dealers zijn naar huis, naar hun bedrijven omdat ze liever verkopen dan leren op deze belangrijke verkoopdag.
Eigenlijk onbegrijpelijk dat de #NADA2020 in dit weekend plaatsvindt. Maar goed, de 4e dag dus. Op het moment dat ik dit schrijf, zit ik alweer thuis op de bank na te genieten van de afgelopen week en van de laatste dag. Die dag hink je op twee gedachten: ga je iets leuks doen voordat je in het vliegtuig stapt, of ga je gewoon naar de beurs? Voor mij is die vraag nooit lastig te beantwoorden. Op die laatste dag is de expo meestal leeg is en er dus veel ruimte om met de juiste mensen te praten en de beste demo’s te krijgen.
Twee workshops
Met Gerben twee workshops gevolgd, waarvan die over leadopvolging mij enorm aanspreekt. Wat een vuur en passie heeft die gozer zeg! En goede punten. Kijk maar eens naar de website van de gemiddelde dealer en kijk op de VDP-pagina naar de verschillende Call To Actions (CTA) als beschikbaarheid of inruilprijs. Krijgt de klant deze informatie werkelijk als hij daar om vraagt of kan hij alleen een afspraak maken? Oftewel, beloven we iets dat toch niet gaan geven?
De laatste keynote, die van de CEO van General Motors Mary T. Bara wachten we niet meer af. Wij zijn klaar, hebben alles gedaan wat we willen doen en alles gezien en gehoord wat we moeten zien en horen. Overigens een slecht verhaal voorde #NADA2020 om de CEO van GM op de laatste dag voor een vrijwel lege zaak te laten praten. In plaats van de gebruikelijke 15.000 bezoekers, bestaat het publiek uit zo’n 1.000 man. Lastig…
Op de Expo zelf, nog goede gesprekken gevoerd met onze partners Calldrip, Live Person Automotive en onze nieuwe partner Spincar. Over die nieuwe samenwerking zal ik binnenkort vertellen.
Is het de investering waard?
En dan de 1 miljoen dollar-vraag: is een bezoek aan de #NADA een zinvolle investering? Een vraag die ik met ‘ja’ kan beantwoorden. Voor ons wel. Gerben volgt andere workshops dan ik, waardoor we vrijwel niets missen. Ook waardevol is de tijd die we met onze Amerikaanse en Engelse partners kunnen doorbrengen. Een face-to-face meeting, een etentje of even een biertje drinken, werkt altijd beter dan online contact. Het blijft mensenbusiness en dus is het belangrijk om die contacten te onderhouden.
Door alle contacten van de afgelopen jaren krijg je ook kansen. Bijvoorbeeld m nieuwe producten of services te zien, inclusief de vraag of er mogelijkheden in Nederland zijn, bijvoorbeeld via #DCDW. Hoe cool is dat? Voor ons is de #NADA dus waardevol en ik denk voor een dealer ook. Je bent weer trots dat je dealer bent. Je maakt kennis met nieuwe mogelijkheden en zonder de Nederlandse en vaak gehoorde ‘Ja, Maar-instelling’. In Amerika wordt gedacht in mogelijkheden. Alleen al daarom zou de #NADA2020 elk jaar op je agenda moeten staan… Tot volgend jaar.