Leads, leads en nog een leads

26 oktober 2012, Paul

Digital Dealer Conference The End

De DDC is afgelopen, helaas. De afgelopen dagen wederom een hoop opgestoken wat er allemaal mogelijk is, online in combinatie met het Automotive dealerbedrijf. Het mooie is dat je in meer dan 100 workshops, bijna 100% tegenovergestelde meningen kan horen die beide ook wel ergens gelijk hebben. Je kunt dus aan cherry picking doen!

3rd Party Leads

Wat een groot item hier is, is de zogenaamde 3rd party lead, of te wel een lead van Autobytel.com, Autotrader.com, Carsdirect.com, Truecar.com etc. De kwailiteit wordt hier echt als maatstaf gemeten. Is de closing ratio minder dan 10% bijvoorbeeld? Afschieten dan maar. De meeste dealers kopen de leads van alle partijen, met verschillen qua bedragen van 20dollar per lead tot wel 75dollar per lead. Ook kun je afrekenen op basis van listings, dezelfde manier zoals de portalen in Nederland dat ook doen, alleen zijn de bedragen 10x zo hoog! Een Honda dealer uit Bernardino-California waar ik op bezoek was bij de Internet afdeling, betaald 1750dollar per maand, alleen al aan Autotrader.com, een zelfde bedrag aan Truecar.com.

De leads worden door deze partijen ook aan meerdere dealers verkocht. Woon je dus in San Bernardino County en je bent in de markt voor een nieuwe Honda, wordt je door 4 verschillende Honda dealers benaderd, niet echt prettig voor zowel consument als dealer. Zelf geprobeerd met een Ford via Truecar.com en je mailbos loopt meteen over, niet echt iets om te introduceren bij ons.

De lead wordt altijd wel aangeduid als een gekwalificeerde lead, of te wel, de lead moet wel in de markt zijn voor een nieuwe auto. Dus geen kinderen en of mensen die slechts willen weten wat uw openingstijden zijn, of een brochure willen. Deze leads worden dan dus weer niet afgerekend. Ik zie dus wel wat zaken ertussen wat wij met de juiste twist bij Nieuweautokopen.nl kunnen introduceren….