Tip 5 voor meer reviews: Linkedin voor de zakelijke autoverkoper
16 juni 2016, PaulLinkedin is voor de zakelijke autoverkoper een goudmijn!
Het wat ik (kort) wil behandelen in deze cyclus van 7 zijn de beoordelingen op Linkedin! Dan heb ik het hier even alleen over de beoordelingen voor de autoverkoper zelf en niet voor het bedrijf. Voor de verkoper is het immers ook van belang om beoordelingen te zoeken en te ontvangen voor zijn carriere en ook om meer mensen te overtuigen om zaken te doen met hem als persoon!
Ik heb daarover in het verleden al meerdere artikelen geschreven, deze vindt u hier:
- 5 tips voor de zakelijke autoverkoper op Linkedin
- Keep in Touch met je connecties als zakelijke autoverkoper!
2 soorten beoordelingen
Je hebt twee soorten beoordelingen op Linkedin: De “endorsements’ en de “recommendations” . De endorsement zijn vrij eenvoudig te verkrijgen en daardoor ook niet echt waardevol. Zelf heb ik er honderden, ben ik blij mee, maar er zit geen waarde aan! Immers +99 op Automotive en +99 op Automobile geeft voor mij niet duidelijk aan waar de waarde en/of mijn expertise dan zit? De echte waarde zit hem dus in die andere; de recommendations. Die krijg je namelijk niet zo vaak. Vaak zie je ze verschijnen nadat iemand beseft dat men een baan nodig heeft en daarna opeens actief met Linkedin bezig gaan, omdat ze dan zichzelf moeten gaan verkopen. Als dit dan werkt, waarom zou je dat dan niet doen met je andere product? Het merk dat je vertegenwoordigd? En als je dit dan wil doen, waarom zou je dan niet actief al je zakelijke contacten benaderen met een connectieverzoek en bij aflevering om een recommendation vragen? Immers het is belangrijk voor je eigen carriere en je kunt meer mensen overtuigen om met jou zaken te gaan doen!
Over Paul de Vries
Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens blogger, schrijver, sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.
Linkedin is voor de zakelijke autoverkoper een goudmijn!
Het wat ik (kort) wil behandelen in deze cyclus van 7 zijn de beoordelingen op Linkedin! Dan heb ik het hier even alleen over de beoordelingen voor de autoverkoper zelf en niet voor het bedrijf. Voor de verkoper is het immers ook van belang om beoordelingen te zoeken en te ontvangen voor zijn carriere en ook om meer mensen te overtuigen om zaken te doen met hem als persoon!
Ik heb daarover in het verleden al meerdere artikelen geschreven, deze vindt u hier:
- 5 tips voor de zakelijke autoverkoper op Linkedin
- Keep in Touch met je connecties als zakelijke autoverkoper!
2 soorten beoordelingen
Je hebt twee soorten beoordelingen op Linkedin: De “endorsements’ en de “recommendations” . De endorsement zijn vrij eenvoudig te verkrijgen en daardoor ook niet echt waardevol. Zelf heb ik er honderden, ben ik blij mee, maar er zit geen waarde aan! Immers +99 op Automotive en +99 op Automobile geeft voor mij niet duidelijk aan waar de waarde en/of mijn expertise dan zit? De echte waarde zit hem dus in die andere; de recommendations. Die krijg je namelijk niet zo vaak. Vaak zie je ze verschijnen nadat iemand beseft dat men een baan nodig heeft en daarna opeens actief met Linkedin bezig gaan, omdat ze dan zichzelf moeten gaan verkopen. Als dit dan werkt, waarom zou je dat dan niet doen met je andere product? Het merk dat je vertegenwoordigd? En als je dit dan wil doen, waarom zou je dan niet actief al je zakelijke contacten benaderen met een connectieverzoek en bij aflevering om een recommendation vragen? Immers het is belangrijk voor je eigen carriere en je kunt meer mensen overtuigen om met jou zaken te gaan doen!
Over Paul de Vries
Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens blogger, schrijver, sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.