1ste dag van de Kain Automotive en Friends Digital Succes Workshop!

22 november 2016, Paul

1ste dag zit erop in Kentucky!

david-kain

Vandaag heb ik de eerste dag meegedraaid van de Kain2016 workshop. Dit organiseert David voor de 12de keer alweer en staat drie dagen vol van sprekers van onder andere Google, Truecar, Dealeron en nog veel meer. Doel van de workshop voor mij althans is, wat kan ik meenemen aan informatie welke wij morgen al zouden kunnen gebruiken in de Nederlandse automotive. Na de eerste dag kan ik zeggen, dat het ‘gat’ wederom niet specifiek groter is geworden, ook hier worden bijvoorbeeld leads nog steeds slecht opgevolgd, maar als je ziet met welke DMS en CRM systemen ze hier werken vraag je je wel eens af hoe dat in hemelsnaam kan!

Google workshop

De workshop van Google is denk ik vaak de enige die gewoon een uurtje mag praten over alle nieuwe producten en ontwikkelingen er zijn binnen Google Auto en dat het haakje moet zijn dat je meer moet adverteren. Echter tussen die verkooppitch door, blijkt wel dat Google Automotive als vertical zeer belangrijk vindt! Immers er zit een apart team in Detroit om het voor de dealers hier makkelijk te maken. Bij ons is dat meer via de Adwords bureaus zoals DTC weggelegd. (luister ook de podcast over dit fenomeen)

Echter Google kwam ook met wat nieuwe cijfers terug en die worden steeds duidelijker dat de klant van 2017 een andere is dan die van twee jaar geleden. Immers 74% van de mensen wil geen leadformulier insturen om informatie te ontvangen! Dat zie je al bij de zoekresultaten mobiel. Men zoekt informatie over een dealer voor bijvoorbeeld ‘service’ men ziet de zoekresulaten een aangezien er nu al een button staat om te bellen, dan klikt men daar al op, in plaats van naar de website te gaan, om aldaar de informatie te zoeken. Men wil sneller, directer naar de informatie zonder dat daar barrières op staan.

De klant van 2017

Als je bekijkt hoe ons landschap dan veranderd, dan zie je ook dat we op een ander niveau dienen te acteren. Immers als we de klant alsware ‘uitlokken’ om een prijsvoorstel te vragen, geef ze dan ook een prijsvoorstel, maar doe dit dan ook gepersonaliseerd! Immers hoe ontwijk je de ruis die er tegenwoordig over al is? Video kan hiermee een instrument zijn die we anno 2017 wel moeten dienen te gebruiken! Kijk naar bijvoorbeeld de oplossingen die Ventavid en Taggle Auto daarvoor hebben

Top dealers

Tevens was er nog een workshop over de lead performance cijfers van de beste dealers bij Truecar. Truecar kan net als Nieuweautokopen.nl zien welke conversie er wordt gedraaid op de leads. De cijfers komen aardig overeen, immers de beste dealers hier reageren 2.5x zo snel als gemiddeld, bellen 3x zoveel en mailen 4x zoveel als het gemiddelde en zijn tot 0,1% goedkoper. Aan de prijs ligt het dus iedergeval niet!

Webinar op 22 november over dit congres, aanmelden kan hier

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats), nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens Founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is Paul een veel gevraagd spreker bij dealers en importeurs op het gebied van de online automotive.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl

Podcast Paul