1ste dag van de #DMSC15 in Napa

17 april 2015, Paul

Veel geleerd, toch weer!

60 regel

Vandaag de eerste dag van de #DMSC15 in Napa California, en nee, aan de locatie kan het niet liggen of dit een goede conferentie wordt! Echter nu de dag erop zit kan ik toch zeggen, een hoop geleerd! Nadat we begonnen zijn met een dealerpanel, en daarna de keynote van Dealer.com begonnen de eerste twee workshops!

36% afspraken op 100 leads
De workshop die mij toch weer het meest boeide was over het leadproces en de Cradle to Grave model. Niet dat ik er een voorstander van ben, maar de manier waarop men het bracht zetten mij toch aan het denken. Immers wij willen in de 60% regel op alle facetten beter scoren dan 60% en dat hadden hun ook, deze dealer, echter tot het moment dat dit niet meer opging en ze daarvan opstapten.

MAP(Minium Acceptance Performance)
Men ging eigenlijk een stapje terug, niet dat de 60% regel nu enorm hoog is, maar men ging de stappen terug brengen naar de MAP, of te wel, wat moet je minimaal halen, om succesvol te zijn en ook het gevoel hebben dat je beter wordt. Daarom de MAP indicatie. Echter ook dit was geen lang leven beschoren, aangezien de MAPS op alle stappen hetzelfde duidelijk maakt als de 60% regel, alleen met minder resultaat. De dealer die de workshop gaf, is zich maar op 1 ding gaan focussen, en dat was de afspraak ratio. Deze moest 36% zijn op basis van 100leads(60% regel) en iedereen werd daarop afgerekend, niet op de contact, niet op show en niet op conversie. Het enige wat telde was de app ratio en deze werd in lijsten gezet, waarop voor iedere verkoper kon zien waar die op de lijst stond op basis van deze ene metric. Resultaat? 44% app ratio ipv de 36% en ook ipv de 25% die in de MAP stond. Leer van deze workshop? Focus, Focus en Focus!