Anticiperen op de lockdown! Waarom jouw online showroom juist nu belangrijk is!

In 2021 begonnen en eindigen we in een lockdown. Het verplicht sluiten van je zaak, komt natuurlijk nooit goed uit maar om hem wederom in deze periode dicht te moeten doen, is wel heel bitter. Vooral omdat dit vorig jaar precies hetzelfde verhaal was. Maar wat zagen we toen? Mensen werden creatief om hun handel draaiende te houden. Zo spraken ze af op een parkeerplaats, bij de McDonalds noem het maar op!

Mensen werden creatief om hun handel draaiende te houden.

Maar naast het fysiek verplaatsen van je afspraken, is er één plek die altijd veilig is. Oftewel, jouw online showroom. Baalt CoolBlue van het sluiten van hun fysieke winkels? Tuurlijk! Maar ze vertrouwen op hun online showroom en halen daar de meeste business uit!

Anticiperen op de lockdown

Anticiperen op de lockdown

Naast dat de business bij #DCDW grotendeels gewoon doordraait, zijn de nieuwe maatregelen wel van grote invloed op de brocantezaak van mijn vrouw . Maar het gaat erom hoe je op deze situatie anticipeert. Hoe ga je nu om met deze lockdown? Zet je jezelf in een slachtoffer positie en ga je enkel klagen of zie je juist kansen en anticipeer je hierop?

Het is vanzelfsprekend dat je jezelf op het laatste moet richten. Zo hebben we het afgelopen weekend enorm veel nieuwe foto’s gemaakt van onze voorraad zodat we ons aanbod nog breder/uitgebreider op portalen als Marktplaats kunnen weergeven. De fysieke winkel is uiteraard dicht, dus verplaatst de klant zich naar jouw online aanbod. Het is essentieel, al helemaal in deze periode, dat deze nu tip top in orde moet zijn!

De fysieke winkel is uiteraard dicht, dus verplaatst de klant zich naar jouw online aanbod.

Ditzelfde geldt ook voor een autodealer of eigenaar van een autobedrijf. Je mag geen fysieke afspraken maken in de showroom. Maar je online showroom is open en de telefoon mag nog steeds gebruikt worden. Met deze twee machtige instrumenten heb je anno 2021 voldoende om te communiceren!

Anticiperen op de lockdown

De journey van de klant

Het is dus belangrijk om je in de journey van de klant te verplaatsen. De klant zit immers in dezelfde situatie. Want hoe vaak hoor je van mensen om je heen dat ze nu alle kerstinkopen online moeten doen? Ze hebben geen geduld, plaatsen de producten in hun winkelmand en rekenen af. Zoeken ze een auto? Dan hebben ze de telefoon en het internet om aan deze behoefte te voldoen. Zorg er dus voor dat jij hier met jouw online showroom op anticipeert en daadwerkelijk gaat anticiperen op de lockdown.

Als je de bovenstaande aspecten combineert, kan er misschien een belletje gaan rinkelen. Telefonie, internet en de ongeduldige klant vragen eigenlijk om één ding, een snelle leadopvolging! Calldrip is daarom essentiëler dan ooit! Klik hier voor meer informatie!

Lees ook

Het opzetten van een Ligier experience store
9 mei 2022

Het opzetten van de Ligier Experience Store!

Een nieuwe manier van het kijken naar je occasionvoorraad!
2 mei 2022

Een nieuwe manier van het kijken naar je occasionvoorraad!

Chiptekorten en lange levertijden kunnen een voordeel zijn!
25 april 2022

Chiptekorten en lange levertijden kunnen een voordeel zijn!

Het starten van een Ligier-dealerschap
19 april 2022

Het starten van een Ligier-dealerschap!