Blog: Dealers en reviews! Een ‘easy’ fix!

Reviews en dealers, het is net een mislukt huwelijk

Vaak spreek ik dealers over hun online presence van hun dealerbedrijf.  Vaak is dat redelijk, vaker is het slecht en soms is het goed. Reviews zijn online erg belangrijk. Kijk maar naar jezelf als je een reis boekt, boek je dan bij het hotel met 1 ster of met 5 sterren? De beste wint altijd en terecht natuurlijk. De meeste dealerbedrijven hebben al wel reviews en dat alleen is een hele stap voorruit! Een paar jaar geleden zaten ze nog te huiveren voor de vrije, ongeredigeerde  reviews op Autoweek.nl, maar nu hebben ze dan o.a. ‘klanten vertellen’ en ‘autobedrijf.tevreden.nl’ Allebei reviewsites die de grauwe middelmaat niet ontstijgen. De beoordelingen zijn vlak, gebrekkig en vrijwel anoniem. Daarmee en door het gebrek aan waardevolle rijke content is het nu geen partij voor Google om werkelijk serieus te nemen. Een van de grote voordelen van een reviewsite die wel door Google worden geaccepteerd zijn de sterretjes in Adwordscampagnes. Dit is aantoonbaar goedkoper en effectiever dan 1 zonder de beoordelingen in je advertentie.

Nieuweautokopen.nl

Echter het is zeker beter als niets, alleen ook voor dealers zijn er andere partijen die wel worden geïndexeerd op de wijze waarop je gevonden wilt worden, met echte reviews met waardevolle content over jouw, je bedrijf en je service. Reviewsites zoals Trustpilot, Feedback Company, Ekomi etc. Kijk daar eens naar als dealer en durf eens verder te kijken dan wat je kent en wat iedereen doet. Want onderscheiden kun je je er niet mee.

Video
Als ik nu dealer zou zijn, zou ik mijn eieren iedergeval niet in 1 mandje leggen. Gebruik maken van alle mogelijkheden zou ik zoveel mogelijk reviews verspreiden over de verschillende websites zodat mijn service en kwaliteit overal zichtbaar wordt! Google Places/Google + zou primair zijn en daarna alle andere mogelijkheden. Video zou daarin een belangrijke rol spelen. Bij Nieuweautokopen.nl doen we helaas niet veel afleveringen zelf meer, het merendeel wordt gedaan door onze dealers. Echter van een aflevering willen wij graag een video maken. Gewoon een paar vragen stellen over de ervaringen met ons en over ons. Als dealer kun je dat natuurlijk ook! Maar wat opvalt is dat de azijnpissers onder ons, eerst gaan zeuren over de kwaliteit van de video’s. En nee, ik zeg niet dat ik de beste video’s maak, maar wel de meeste…..of te wel kwantiteit gaat hier echt voor kwaliteit. Onder zie je onze eerste video en een van de laatste…je ziet het beter worden.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=X6KeQ7Y9kTY]

Dealer
In de showroom kun je dit dus elke dag doen!! En ik zou het zelfs breder trekken! Klanten die in de werkplaats zijn, mensen die komen kijken naar een nieuwe auto, mensen die voor parts komen, iedereen zou ik gewoon vragen; hallo! Mag ik u wat vragen? Wij hebben een loting deze maand in ons dealerbedrijf. Elke maand verloten wij een cheque van € 500,- voor iedereen die meedoet aan onze camera-actie. Dat betekent dat wij gaan vragen aan u op deze kleine camera wat u van onze service vindt? Wit u mee doen?

Wat denk je hoeveel mensen ermee willen doen, als je dit 1 maand vraagt aan iedereen? Ook de niet klanten, die aangeven wat voor goede service u geeft, ondanks dat ze nog niets kopen? 100mensen? 200mensen? en dat voor slechts € 500,-… Waardevolle video content waarmee je elke slechte review (een klager vindt sneller zijn eigen weg) minimaliseert! En dat met video, wat SEO technisch echt goed is! Google maar is op: ‘ervaringen nieuweautokopen.nl‘ en kijk dan ook eens op de video resultaten. Volledige dominantie met je eigen content. Ver gezocht? Doen wat iedereen doet laat je iedergeval nooit winnen!

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=JtJRXcYLAGA]

Slechte review
Een slechte review is ook niet erg, niet dat wij erop zitten te wachten ook, maar doordat je zelf veel reviews faciliteert en er ook bewust om vraagt is die klager altijd in de minderheid. Minimaal 90/95% van je klanten is tevreden, vraag en faciliteer die met welke actie dan ook en creer je eigen content en positie zonder dat je met z’n allen visie- en contentloos op dezelfde websites staan.

Lees ook

22 augustus 2024

Waarom zijn grotere dealerholdings altijd onderbemand?

15 augustus 2024

De eerste orders via onze virtuele assistent Alice

8 augustus 2024

Holiday vibes

25 juli 2024

Help, ik heb geen nieuwe leads meer…