Blog: Drie manieren om leads te behandelen in het dealerbedrijf!
18 mei 2015, PaulWelk proces past het beste bij jouw dealerbedrijf?
Er zijn grofweg drie manieren om leads voor nieuwe en gebruikte auto’s in het dealerbedrijf op te volgen. De verschillende processen zijn:
- Cradle to Grave
- BDC / KCC
- Gecertificeerde verkopers
3 processen
In de komende blogs zal ik ingaan om de verschillen, voordelen en aanpassingen die nodig zijn in het Nederlandse dealerbedrijf om succesvoller om te gaan met alle kansen die er zijn. De meeste dealers nu, hebben geen idee, hoe men het nu eigenlijk doet, en doet het meer of minder op basis van toeval.
In deze huidige tijd, – waarbij een dealerbedrijf, een e-commerce bedrijf is totdat de klant binnenstapt- kun je er niet op vertrouwen dat de verkopers de deskundigheid, bereidwilligheid en accountability hebben welke anno 2015 wordt gevraagd. Iedere verkoper wil wel meer verkopen, maar men wil niet verantwoordelijk worden gesteld op basis van lead potentieel, waarmee niet de doelstelling in sales leidend is, maar de output en energie welke je in elke kans stopt. Het kan namelijk niet meer zo zijn, dat een monteur anno 2015 niet kan pissen, zonder uit te klokken, en dat bijna bij ieder dealerbedrijf er geen accountability is na de verkoper hoeveel opportunities (fysiek bezoek, call leads en online leads) hij/zij omzet in sales.
Door middel van processen kun je als dealer meer accountability hebben op je marketinguitgave welke resulteert in veel kansen (fysiek bezoek, call en online leads). Dat er nu minder fysieke bezoeken zijn is niet erg, immers je krijgt er meer, andere kansen (call en online leads) voor terug en voor welk proces kies jij dan als dealer of kies je toch liever voor..’toeval’ Echter anno 2015 kun je een miljoenenbusiness wat een autobedrijf in omzet en kosten immers is, niet meer leiden.