Online rule nr 1: Eerst bellen, dan mailen
10 december 2014, PaulEerst bellen, dan mailen!
Wil je meer halen uit je online leads, dan zul je moeten begrijpen dat dit alleen maar kan als je elke lead op dezelfde constante wijze opvolgt. Een proces waarbij “toeval” niet bestaat en dat daarmee je kans op succes aanmerkelijk toeneemt.
Call Respons Ratio (CRR)
De CRR is een meting die wij doen op alle leads welke wij uitbesteden. Deze meet hoe lang het duurt voordat de verkoper met onze lead. Ook hoe vaak, en hoe lang er wordt gebeld. Bekijk je dan de laatste 150 verkochte nieuwe auto’s en dan zie je, zonder uitzondering dat elke sale, een CRR had, welke binnen de 60 minuten zat, na ontvangst van de lead. Ook de duur en het aantal calls is hoger dan de gemiste sales…geeft te denken!
Bellen
De autoverkoper heeft ergens een hekel aan bellen, de meeste dan. Niet omdat ze minder auto’s willen verkopen, maar omdat ze er niet op getraind worden. En als je iets niet kan, vind je het zeker ook niet leuker. Mailen wordt dan makkelijker, en ja ik maak mij daarvan ook weleens schuldig. Leads waar je een nummer van weet, moet je bellen en daarvoor heb ik 1 statistiek om het te staven: 42% van de leads van Nieuweautokopen.nl koopt een andere auto, cq uitvoering dan de originele aanvraag. Dat is daadwerkelijk de invloed van de goede verkoper! Mail je domweg de offerte of alleen de vraag tot meer info, waarom zou de koper jouw dan uitkiezen van al die mogelijkheden die de klant wel heeft, en jij niet? De verkoper is van toegevoegde waarde, die komt het beste tot zijn recht in de showroom, oke, maar dan daarna telefonisch, direct 1 op 1 contact! Daarom eerst bellen, dan mailen!