Blog: Heeft u al een mobiele website? Als auto dealer?

5 augustus 2013, Paul

Dealers heeft u al een mobiele website?

Al meer dan 30% van de bezoekers op een dealerwebiste komen van een mobiel device af. Dat betekent dat u een mobiele strategie MOET hebben. En deze strategie wijzigt snel en wordt mede bepaald door de verzoeken cq opstellingen van Google en Bing.

Zoeken
Immers, deze zoekgiganten bepalen uiteindelijk ook op een smartphone welke zoekresultaten uw krijgt. De info en gebruiken van 12 maanden geleden zijn niet meer op nu van toepassing. Ook dit artikel kan over 6 maanden niet actueel, niet accuraat of zelfs fout zijn, zo snel gaan die zaken.

Mobiele url
Ten eerste is het voeren van een subdomein, met bijvoorbeeld de “m” ervoor niet meer te adviseren. Ook al ziet u dat bij veel grotere e-commerce spelers. De http://m.nieuweautokopen.nl maakt de SEO waarde van mijn homepage minder waardevol. Echter Google vindt en zegt dat alle content die op een desktop te vinden zijn, ook op de mobiele versie te vinden moet zijn, zonder re-direct. Dus als je de pagina’s op de desktop versie niet bereikbaar laat zijn op je mobiele versie, dan zal Google je die pagina’s ook niet meer laten zien in de zoekresultaten op een mobiel/smartphone met alle gevolgen van dien voor de SERP.

Popup
Ook het geven van een popup voor een bestaande pagina op de desktop versie op een mobiele pagina is not done! Het zal namelijk het probleem met de redirect volgens Google niet oplossen. Wat wel de oplossing is voor de meeste van de problemen van nu, en daarmee niet logischerwijs voor de toekomst is Responsive web design.

Responsive web design
Is een manier om alle pagina’s op je website te laten aanpassen aan het schermformaat van uw bezoeker. Het lost het probleem zeker op dat alle pagina’s op de desktop versie ook worden getoond op de mobiele versie met het zelfde domein, zonder de m extensie ervoor.