Blog: Importeurs enquetes doen meer kwaad dan goed!

12 april 2015, Paul

Controles van importeurs kunnen ook averechts werken!

Vorige week hield ik een presentatie: “betere conversie in online leads” waarin wij spraken over welke wijze wij nu beter om kunnen gaan met online leads. Een van die zaken was, op welke wijze ga je nu een dialoog aan. Immers de lead is slechts het startpunt vanuit de klant van een dialoog en wij moeten deze vervolgen en waar mogelijk uitbreiden.

magnifying-glass-with-graphic

Mistery leads
Een van die zaken waarmee je dat kan doen, is met simpele zaken zoals een auto-reply, zeker een techniek welke wij hebben omschreven in “Sent from Iphone” die resultaat brengt anno 2015: een zinvolle dialoog. Echter de verkopers in deze presentaties konden hierin helaas niet meegaan. Immers hun importeur stuurt vaak genoeg mistery e-mails(leads) welke gecontroleerd worden op een aantal metrics. Als je niet voldoet aan de metrics dan verliest je marge. Een van die zaken is het ontbreken van een volledige conforme handtekening in de e-mail. Hoe graag ik ook dit wil begrijpen, je ondermijnt hierin volledig de creativiteit van de goede verkopers. Immers de handtekening zal de dialoog niet gaan voortzetten, met of zonder, maar een snelle adequate, professionele opvolging wel.

Sent from Iphone
De techniek in de autoreply welke wij omschreven hebben, is zo powerful, dat verkopers deze graag willen gebruiken in welke vorm dan ook, alleen doordat sommige importeurs zo graag een dwangbuis willen creƫren zonder te kijken naar de mogelijkheden anno 2015 dat ze veel kansen om zich te onderscheiden van andere merken missen en dat is zonde! Hiermee maak je van alle dealers en verkopers eenheidsworsten die het alleen maar met prijs van elkaar kunnen winnen en dat is toch ook niet de bedoeling?