Blog: Mazda gaat de ZMOT begrijpen!
20 juli 2014, PaulVerrast om Mazda te zien bij Trustpilot!
Ik zat vanavond eens rond te kijken op een van onze 7 reviewwebsites waar wij als Nieuweautokopen.nl reviews plaatsen en ik was blij verrast om er een automerk erbij te zien staan: Mazda.
ZMOT
Namelijk in de ZMOT weten wij dat die 18.2 bronnen of zelfs 24 bronnen(2013 onderzoek) belangrijk zijn in de het onderzoek wat de klant doet voordat die een dealer bezoekt, mailt of belt! En wij weten ook, dat 20% van de mensen slechts koopt, waarmee die zijn zoektocht is begonnen! Allemaal zaken waarbij je als klein merk, zoals Mazda je voordeel mee kan doen, om zo dominant mogelijk in de ZMOT te zijn, om je kansen te vergroten.
Reviews
Nu weet ik dat vrijwel elke importeur precies wel weet of zijn berijders allemaal tevreden zijn, immers klantonderzoeken zijn er al wat langer! Echter de meeste van die onderzoeken zijn er niet om bedoeld om dominanter te zijn in de ZMOT, maar meer om te kijken of de dealers wel doen wat ze zeggen wat ze doen. Dan krijg je het rare verhaal dat VW verkopers je 10 minuten lang gaan uitleggen waarom ‘zeer goed’ niet goed is, en alleen ‘uitstekend’ voldoet aangezien dat weer marge afhankelijk is…ik weet het niet hoor maar als je die resultaten niet toont, heb je er niets aan in de ZMOT. En nee, ik zal ook niet beginnen aan die ellenlange vragenlijsten van importeurs met allemaal suggestieve vragen over zaken die de dealer vaak niet in eigen controle heeft..
Enfin
Je kunt ervan uitgaan dat veel van je klanten tevreden zijn, +90% zal je altijd, vooral in het begin willen promoten maak daar dan ook gebruik van om in de ZMOT meer van die kansen te krijgen om een dialoog aan te gaan met prospects. In 2005 nog meer dan 4 bezoekers aan de dealers, nu nog maar 1.7, dus de slag wordt gemaakt in de ZMOT en alles waarmee je die kan winnen moet je gebruiken ook al ben je daar wellicht kwetsbaarder dan als je je schuil houdt….