Blog: Verkopers versus opschrijvers!

10 januari 2014, Paul

Online leads zijn geen leads die tekenen bij het kruisje.

Herkent u het? U ontvangt een lead, u belt deze en komt er dan achter dan deze al bij een andere dealer is geweest en alleen bij u een aanvraag doet, om te vergelijken? Herkenbaar?
In mijn wereld zijn dat de BESTE leads, immers men weet wat ze willen, men kent de prijzen en men is er helemaal klaar voor! Het enige wat ze nog willen, is een vergelijking om hun aanstaande beslissing waar ze een aantal jaren voor hebben gespaard, of waar ze de komende jaren op moeten afbetalen te verantwoorden….zo gek is dat toch niet?

team

En natuurlijk is vergelijken op de prijs het makkelijkste, mits appels met appels en de meetlat geeft het aan, voor de klant en voor de opschrijver in dit geval. Immers die kan zich verantwoorden achter het feit dat de prijs die de klant noemt, niet reĆ«el is en daarmee is de kous af en niemand die verder vraagt…

Het gaat zelfs zo ver, dat sommige geeneens nieuwe leads en dus kansen willen hebben omdat dat hun ratio verkloot. Dat is ‘klein’ denken, immers ik heb graag de slechtste ratio en de meeste productie(sales) Kansen is waar het omdraait, ratio’s zijn slechts een klein onderdeel…

Terug naar de lead; de klant wil graag een prijs horen, maar geef hem meer dan alleen die prijs. Vraagt die een offerte aan voor een Audi A1 met een X motor en Y uitvoering, biedt hem ook twee andere uitvoeringen en motoren aan(boven en onder) en laat weten waarom jij denkt dat dit ook alternatieve uitvoeringen zijn, of biedt erbij een demo aan, een jong gebruikte, maar VERKOOP iets en geef niet slechts antwoord op een ‘kale’ vraag. Je bent immers geen antwoordapparaat, maar een verkoper, een pro, althans dat hoop ik!