Blog: Waarom dealerbedrijven te weinig verkopen…!
4 februari 2015, PaulDealers en autoverkopers verkopen te weinig ongeacht de economische conjunctuur!
Tja, daarmee kan ik natuurlijk niet wegkomen…echter ik meen het wel degelijk! Wij komen dagelijks in contact met dealerbedrijven en verkopers en vaak is het een eindeloos verhaal van excuses en wat al niet meer, waarom ze de aantallen verkopen die ze verkopen. Het ligt altijd aan een ander, niet aan zichzelf en ze hebben nooit geen tijd over om met hun echte vak, verkopen, zich te bemoeien.
Wanneer staan er nu dealerdirecteuren, eigenaren op, die wel snappen dat dit de tijd is om het verschil te maken in de markt. Dat we nu in een geweldige tijd zitten voor de betere dealers en verkopers die wel het verschil willen en kunnen maken? Deze tijd, met al zijn kansen, fysiek, online en calls zijn prima inzichtelijk te brengen, waardoor je precies weet wat jouw potentie is in de markt. Vooral het kanaal management welke Vincent Jorritsma van Webuildretail mij zo doeltreffend uitlegde geeft zoveel kansen, dat ik eigenlijk bijna weer dealer wil worden!
Wat ik daarom niet snap is dat vele dealerdirecteuren en importeurs het nog steeds eisen van hun verkopers om auto’s af te leveren omwille van de klantrelatie en tevredenheid en dat dit juist het gene is wat verkopers in de dagelijkse praktijk teveel tijd, energie en focus kost dat de klanttevredenheid van de niet klanten, de prospects die online aanvragen hebben ingediend en hebben gebeld voor meer info uitermate slecht is. Er is meer geld te verdienen in het onderzoeken waarom je niet verkoopt, dan te vragen waarom je wel verkoopt. En welk onderzoek je ook doet, de prijs is daarin niet leidend, maar een enthousiaste, energieke verkoper die alle tijd heeft voor zijn prospects(fysiek, call en online) om deze professioneel en adequaat op te volgen heeft vele malen meer invloed.