Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Sam van Dalen verdient een Oscar voor zijn creativiteit, charisma en vakmanschap als videomaker In de automotive wordt veel geld geïnvesteerd in marketing. Importeurs, fabrikanten, dealers en soms ook verkopers maken reclame voor hun goederen en diensten. Vaak vinden wij dit normaal. Als je laat zien wie wat doet, weet je wellicht als dealer of […]
Erover schrijven is makkelijker dan doen! Wij begonnen op 1 juli met een nieuw concept om brommobielen, wij noemen het nu citycars, van de merken Ligier en Microcar te verkopen in Doesburg, een plaatsje net over de IJssel in de Achterhoek. Zelf woon ik om de hoek, in De Steeg wat weer ligt aan het […]
Welke keuzes maken wij bij de Ligier Store Doesburg? Eén van de redenen om te starten met het dealerschap van Ligier was dat ik graag sommige zaken die ik in artikelen verkondig en logisch lijken in de praktijk wil testen. Ik verbaas me er vaak over hoe wij bijvoorbeeld omgaan met de SRP- en VDP-pagina […]
Calldrip als Direct Messaging Regel 1 in leadopvolging is ‘direct bellen’ en als dat niet lukt, andere communicatiemiddelen inzetten. Nu weten wij dat als je met Calldrip binnen twee minuten belt, je met 70% van de leads daadwerkelijk een telefoongesprek hebt. Na tien minuten is het percentage gedaald tot onder de 40%. Het kan natuurlijk […]
Sprookjes bestaan niet! De afgelopen dagen ben ik weer een paar wijsheden verder. Een aantal merkdirecteuren van nieuwe Chinese merken, maar ook van gevestigde merken, gelooft in sprookjes. Het sprookje dat online, na slechts 25 jaar aanwezig te zijn, opeens een wondermiddel is! Een krachtig middel dat zich ineens aandient als een stuk gereedschap waarmee […]
De Top 50-dealerbedrijven spenderen miljoenen aan marketing en dan met name online. De marketinginvesteringen in automotive zijn fors. De Top 50- dealerbedrijven spenderen miljoenen aan marketing en dan met name online. Het meeste geld gaat vaak naar Google Ads. Voorspelbaar, maar niet altijd met de beste ROI. Omdat de meeste marketeers bezoek op hun eigen […]
Calldrip coaching is als een spons die water opzuigt! Je kunt verkopers, KCC-medewerkers en online salesteams trainen! Ik doe het nog steeds met heel veel plezier. Op een avond drie uur praten, trainen, coachen en uitleggen hoe je het beste omgaat met online en telefonische leads in het autobedrijf. De meeste verkopers zijn na zo’n […]
Fijn, het is zover! Willem Kien, eigenaar van Kien Automobielen(Mobiliteits en bedrijvenwagen centrum) in Velp, is de eerste Ligier-agent van de Ligier Store in Doesburg! Eén van mijn marketingdoelstellingen met het Ligier-dealerschap is andere offline marketing. Als Ligier-dealer heb ik de regio Arnhem, Doetinchem en Zutphen onder mijn hoede en dat is best een groot […]
Na het starten van de Ligier Store Doesburg was het mijn wens om weer bij de club te horen. Vorige week was het zover! Gerard ten Buuren voorzitter van BOVAG onafhankelijke autobedrijven overhandigde ons, en daarmee Gerard Franken, het BOVAG-schild bij de Ligier Store in Doesburg. Voor mij een bijzonder moment. Toen ik 50% aandeelhouder […]
In dit derde deel over Calldrip gaan we het hebben over het belang om alle gesprekken te beoordelen en daarmee het resultaat mee te kunnen geven. Een lastig onderwerp, wetende dat veel verkopers zo’n scoring systeem in basis vervelend vinden. Degenen die protesteren zijn meestal de underperformers, de opschrijvers, dat zijn niet de echte verkoopprofessionals. […]