Blog pagina 13

Mis niks van de online automotive:

3 januari 2018

Klopt jouw definitie van ‘online succes’ nog wel?

Samenvatting van dag 2 en 3 van #kain2017 Onlangs ben ik op een evenement geweest van David Kain in Amerika. Ik mocht op de tweede dag van het congres spreken over mijn reis van kelder naar eBay. Oftewel ik heb verteld over de weg die wij hebben afgelegd om succesvol te worden en te blijven. […]

Lees verder
2 januari 2018

Elke platform vereist zijn eigen manier van werken!

Volg je een Marktplaats-lead op een andere manier op dan een eigen lead? We weten allemaal dat een post op LinkedIn een andere moet zijn dan een stuk op Facebook. Tenminste, daar ga ik vanuit. Nog zo’n voorbeeld: als je een typisch mannenproduct wilt verkopen, kies je dan voor een commercial op RTL8, op RTL4 […]

Lees verder
23 december 2017

Het verschil tussen een BDC/KCC en een internet afdeling

Geef je beste leads alleen aan je beste verkopers Op het moment dat ik dit schrijf heb ik net de eerste dag van de #kain2017 conferentie in Lexington Kentucky in de Verenigde Staten achter de rug. De eerste dag is altijd zo’n dag waarop je vecht tegen je slaap vanwege het tijdsverschil, terwijl je wel […]

Lees verder
20 december 2017

Hoe je om zou moeten gaan met je eigen Internet Lead Management Systeem (ILMS)

Systemen zoals LEF, Websolve en Automanager geven duidelijkheid voor diegene die het wensen! Er is tegenwoordig een aantal goede Internet Lead Management Systemen (ILMS) beschikbaar voor autodealers en autobedrijven. Ik noem een LEF, Automanager en Websolve. Dit zijn andere systemen dan de zogenaamde leadhubs, die niet meer dan gestructureerde inboxen zijn van leads. De genoemde […]

Lees verder
14 december 2017

Het is tijd om echt naar de data te kijken in de online marketing bij autobedrijven!

Leads alleen zeggen helemaal niets….. De juiste informatie kan veel zeggen over de kwaliteit van marketingcampagnes bij autobedrijven. Het resultaat van de investering is vaak zwart of wit. Google Analytics geldt op zich als een goeie scheidsrechter die kan laten zien of iets wel of niet werkt. Maar het is ook meteen een gevaarlijke als […]

Lees verder
7 december 2017

Nieuwe features maken de review van de verkoper belangrijker in de US

Cars.com biedt meer zekerheid aan autokopers In Amerika hebben we net als hier een aantal grote autoportals. Autotrader.com en Cars.com zijn belangrijke spelers die de markt zeer nauwkeurig volgen. Cars.com heeft onlangs een nieuwe feature aangekondigd om kopers meer zekerheid te bieden. Zekerheid of het ontbreken daarvan, is een topic gebleken waar veel kopers mee […]

Lees verder
6 december 2017

Dien je het bezoek te laten landen op de SRP of de VDP?

Nieuw onderzoek leert dat we wellicht verkeer naar de verkeerde landingspagina leiden SRP = Search Result Page of te wel de zoekresultaten bij je website of een portal VDP = Vehicle Detail Page of te wel de product pagina van een desbetreffende auto Veel autobedrijven die adverteren op sites als Marktplaats, Gaspedaal en Google laten […]

Lees verder
27 november 2017

Tot hoe ver ga je met transparantie bieden?

Wil de klant nu wel of niet echte transparantie? Vorige week lanceerde Autoscout24 de prijsvergelijker. Een instrument wat per auto bekijkt hoe de prijs zich verhoudt met de concurrentie en daar een kwalificatie aanhangt. Deze kwalificatie kan gaan van een Topaanbod tot aan geen info. Echter is dit de juiste wijze om transparantie te bieden […]

Lees verder
30 oktober 2017

#DCDW Call Track Manager geeft inzicht in herkomst en succes telefonische leads

Weet u wie en waarom ze u bellen? Uit onderzoek blijkt dat steeds meer websitebezoek vanaf de mobiele telefoon afkomstig is. Daarmee neemt ook het aantal telefonische leads dat autobedrijven ontvangen toe. Veel autobedrijven blijken de telefonische lead niet optimaal te benutten. De nieuwe dienst #DCDW Call Track Manager zorgt voor structuur en adequate opvolging […]

Lees verder
25 oktober 2017

Call Tracking 2.0 voor de automotive

Call Tracking voor autobedrijven in de tweede fase beland! #DCDW heeft samen met zijn partner Adcalls de functionaliteiten verder uitgebreid voor Call Tracking. Call Tracking is al gemeengoed bij Marktplaats, maar nu zijn er steeds meer dealer en autobedrijven die kiezen om Call Tracking in te zetten voor al hun marketing kanalen. Bijvoorbeeld om speciale […]

Lees verder
VorigeVolgende