Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Het is donderdag en dat betekent dat ik een artikel of blog ga schrijven. Iets wat ik al vanaf 2004 doe. Maar hoe is dit tot stand gekomen? Ik ben begonnen op het moment dat staatssecretaris Wijn het normaal vond dat particulieren 518% meer wegenbelasting voor hun bedrijfswagens moesten gaan betalen. Een bom onder een […]
Wij zijn dagelijks bezig met verkopen. Kinderen overtuigen, is verkopen. Collega’s een bepaalde volgorde aanleren, is verkopen. Wij zijn altijd aan het verkopen en het maakt niet uit of het een idee, een auto of een afspraak is, of het om opvoeding gaat. Het komt op hetzelfde neer. Hoe kun je iemand overtuigen om jouw […]
Rolf Westgeest (EuroStocks) en Paul de Vries (#DCDW) zijn vanaf 22 februari elke maand te beluisteren in een prikkelende podcast. Hierin spreken beide automotive-experts met een bekende of minder bekende gast over alles wat er speelt rondom de verkoop van auto’s. Online, de showroom, de toekomst, kansen en bedreigingen: het onderwerp wordt breed belicht en […]
Hoe zet ik het beste auto advertenties in? In welke volgorde? Nou die is er niet. Er zijn zoveel manieren om op een juiste manier de attentie van de potentiële klant te krijgen dat wij niet kunnen zeggen dat er een beste wijze is. Wat ik wel weet, is dat de meerderheid een slechte volgorde […]
Lead op succesvol gezet, maar toch geen contact. Binnen de automotive zijn er een groot aantal Lead Management Systemen (LMS) beschikbaar. Het LMS van Louwman & Parqui (alleen eigen merk/dealers) maar ook LEF (UnamteIT) en Websolve helpen dealers om inzicht te krijgen in de (online) leads en de opvolging daarvan. Het doel hiervan is om […]
Belt een klant terug bij een gemiste oproep? Onze consultants hameren erop, vijf keer bellen, vijf keer berichten (whatsapp/sms/email in die volgorde) voordat je de lead afsluit als “niet bereikt.” Maar waarom eigenlijk? Is één keer bellen niet voldoende? Belt de klant dan zelf niet terug? Hoe verloopt dit klantcontact? Dit vraagstuk speelt ook bij […]
Zelf ben ik een fervent gebruiker van Apple CarPlay, ik weet niet waarom, maar het werkt gewoon lekker. In mijn eerdere auto, een Jaguar F-Pace, had ik een waanzinnig groot scherm en een fantastische navigatie. Maar toen kwam er een update waardoor de navigatie compatibel met Apple CarPlay werd. Sindsdien heb ik nooit meer gebruik […]
Terug in de tijd met Trackback – of liever vooruit met Calldrip? Trackback, wie kent het niet? Importeurs gebruikten het op grote schaal om dealers te controleren: is een lead wel echt nagebeld? Wat heeft het gesprek opgeleverd? Toen het op de markt kwam, was het een perfect systeem. We weten immers allemaal dat leads […]
Stel, je bent Sales Manager in de automotive bij een grote dealer holding. Je runt een vestiging en managet een aantal verkopers. Wat is dan het belangrijkste wat je dagelijks moet doen? Ik snap dat deze vraag niet met een eensluidend antwoord is te beantwoorden. Bij sommige dealers heeft de Sales Manager meer verantwoordelijkheid dan […]
Het begin van het jaar is bij veel mensen natuurlijk een goed startpunt voor nieuwe ambities en voornemens. Maar wanneer we eenmaal in februari zitten, zien we vaak dat van deze goede voornemens niets terechtkomt. Tegen die tijd zijn we ingehaald door de waanzin van de dag en zijn we vergeten wat we ook alweer […]