Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
In 2021 begonnen en eindigen we in een lockdown. Het verplicht sluiten van je zaak, komt natuurlijk nooit goed uit maar om hem wederom in deze periode dicht te moeten doen, is wel heel bitter. Vooral omdat dit vorig jaar precies hetzelfde verhaal was. Maar wat zagen we toen? Mensen werden creatief om hun handel […]
Jaaroverzicht: 2021 was een jaar met twee lockdowns en een nieuwe automarkt die nog nooit zo laag was. Toch was de winstgevendheid voor dealers groot! Jaaroverzicht Het jaar zit erop. 2021 gaat de boeken in als een jaar van twee lockdowns, gesloten showrooms, verkoopgesprekken op de parkeerplaats van Albert Heijn en de altijd geopende online […]
Salesmanagers zijn druk met van alles en nog wat, behalve met het managen van hun verkopers… In ons vak spreken we dagelijks verkopers en hun salesmanagers. Dit is leuk, soms frustrerend. Frustrerend omdat het opvolgen van leads en offertes gestimuleerd en gemanaged moet worden door de salesmanager. En wij zien dat dat niet, of onvoldoende […]
Om traffic te genereren naar je eigen website is Google natuurlijk erg belangrijk. Dit geldt voor elke dealer en vaak ook voor autobedrijven. Dit is, met alle respect, vaak dure traffic maar Google weet wel de bezoekers te brengen die je wilt. Google Ads is voor de leek vaak ondoorzichtig waardoor je specialisten nodig hebt […]
Tijdens de vorige lockdown werden veel autoverkopers verliefd op de planbare dag, waarbij alles volgens de agenda verliep. Wij zitten op dit moment in een semi-lockdown, de bijbehorende beperkingen raken de meeste ondernemers net niet, althans als je niet werkzaam bent in bijvoorbeeld de horeca. Zij zien met lede ogen aan hoe hun levenswerk wordt […]
Amazon, Bol.com en Coolblue ze zijn niet meer weg te denken in het Nederlandse online landschap. Zowel Coolblue en Bol.com zijn voorbeelden, ook in het buitenland, op welke wijze je een online webshop exploiteert en Amazon behoeft geen introductie. Alle drie succesnummers voor de consument, qua gemak, prijs en aanbod. Waar men “vroeger” als webwinkel […]
De afgelopen week was ik te gast als spreker en deelnemer op de Automotive Analytics and Attribution Summit (#AAAS). Een congres in Zuid-Florida (niet verkeerd) van vier dagen, met maar één onderwerp: ‘Hoe worden wij met elkaar beter in de online automotive?’ Automotive, Analytics and Attribution Summit Sprekers, en dat was het mooie, waren de […]
Op dit moment maken wij in de autobranche bijzondere tijden mee door chip- en een voorraadtekort en een zeer grote vraag naar voornamelijk gebruikte auto’s. Het probleem is niet het verkopen, maar het beschikbaar hebben van auto’s. Het is altijd al een kwestie van vraag en aanbod, en als je maar het meeste wilt geven, […]
Een apart online lead sales team nadelig? Veel dealerbedrijven denken erover na om iemand, of zelfs meerdere personen, aan te stellen voor het opvolgen van warme online leads. Dat is iets wat ik persoonlijk niet zou aanraden. De verkoper is je beste kans om een auto te verkopen. Als een potentiële klant online zijn of […]
In de meeste gesprekken die ik heb met dealers en salesmanagers komt dezelfde vraag naar voren: wie moet de online leads opvolgen? Mijn antwoord is simpel: de verkoper. Waarom dat mijn overtuiging is? Dat leest u hier. Online leadopvolging en het opvolgen van passieve leads zijn een taak die je als bedrijf uitstekend kunt uitbesteden aan […]