Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Tijdens de vorige lockdown werden veel autoverkopers verliefd op de planbare dag, waarbij alles volgens de agenda verliep. Wij zitten op dit moment in een semi-lockdown, de bijbehorende beperkingen raken de meeste ondernemers net niet, althans als je niet werkzaam bent in bijvoorbeeld de horeca. Zij zien met lede ogen aan hoe hun levenswerk wordt […]
Amazon, Bol.com en Coolblue ze zijn niet meer weg te denken in het Nederlandse online landschap. Zowel Coolblue en Bol.com zijn voorbeelden, ook in het buitenland, op welke wijze je een online webshop exploiteert en Amazon behoeft geen introductie. Alle drie succesnummers voor de consument, qua gemak, prijs en aanbod. Waar men “vroeger” als webwinkel […]
De afgelopen week was ik te gast als spreker en deelnemer op de Automotive Analytics and Attribution Summit (#AAAS). Een congres in Zuid-Florida (niet verkeerd) van vier dagen, met maar één onderwerp: ‘Hoe worden wij met elkaar beter in de online automotive?’ Automotive, Analytics and Attribution Summit Sprekers, en dat was het mooie, waren de […]
Op dit moment maken wij in de autobranche bijzondere tijden mee door chip- en een voorraadtekort en een zeer grote vraag naar voornamelijk gebruikte auto’s. Het probleem is niet het verkopen, maar het beschikbaar hebben van auto’s. Het is altijd al een kwestie van vraag en aanbod, en als je maar het meeste wilt geven, […]
Een apart online lead sales team nadelig? Veel dealerbedrijven denken erover na om iemand, of zelfs meerdere personen, aan te stellen voor het opvolgen van warme online leads. Dat is iets wat ik persoonlijk niet zou aanraden. De verkoper is je beste kans om een auto te verkopen. Als een potentiële klant online zijn of […]
In de meeste gesprekken die ik heb met dealers en salesmanagers komt dezelfde vraag naar voren: wie moet de online leads opvolgen? Mijn antwoord is simpel: de verkoper. Waarom dat mijn overtuiging is? Dat leest u hier. Online leadopvolging en het opvolgen van passieve leads zijn een taak die je als bedrijf uitstekend kunt uitbesteden aan […]
Van alle ervaringen die ik heb bij dealers en importeurs van automerken zijn de ervaringen bij de premium merken favoriet. Waarom? Niet omdat ze daar goed zijn in leadopvolging. Nee, het is er een wereld van drama, overschatting en misvattingen. Juist dat maakt het voor mij hartstikke leuk om daar te zijn. Overigens herkennen de […]
Vier verschillende platforms, vier verschillende antwoorden op dezelfde vraag! In de basis is leads opvolgen vrij eenvoudig: je ontvangt een online lead met daarin een telefoonnummer. De meeste kans op een afspraak heb je als je direct belt. Niet na een uur, niet later op de dag, nee, meteen. Binnen vijf minuten dus, met inachtneming […]
De gelijkenissen en verschillen tussen autoportals! Oké, misschien ben ik niet de juiste persoon om dit onderwerp te bespreken, omdat ik als woordvoerder en ambassadeur van Marktplaats wellicht bevooroordeeld, maar toch denk ik dat mijn kennis waardevol kan zijn als het gaat om dit specifieke onderwerp. Op welke auto portals moet je adverteren? Ik heb […]
Om inzichtelijk te krijgen wat de stand van zaken op het gebied van leadopvolging in de Nederlandse automotive branche is, hebben we een mystery onderzoek gedaan. Het onderzoek richt zich op het volgende: de opvolging van leads van een particuliere autokoper met interesse in een nieuwe auto. Deze mystery shopper toonde zijn belangstelling door een […]