Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Online first, offline second!
3 oktober 2024

Online first, offline second!

Bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center is ons motto ‘Online first, offline second’! Dit betekent dat we ons er bewust van zijn, vooral als nieuwe dealer zonder database, klantenbestand of historie, dat we iedere nieuwe klant actief moeten zoeken. Dit doen we volledig online! We zetten online marketing in via Google Ads, TikTok Ads, portalen zoals Marktplaats en nog veel meer. We moeten wel; eerst online actief zijn om überhaupt offline een kans te krijgen.

Lees verder
Ik heb niet altijd gelijk
26 september 2024

Ik heb niet altijd gelijk

Ik heb niet altijd gelijk als het om het opvolgen van online leads. Er zijn verschillende manieren en verschillende denkwijzen die succesvol kunnen zijn bij het opvolgen van leads. Zeker in de afgelopen jaren, waarin de vraag groter was dan het aanbod, kon je met vrijwel elke aanpak auto’s verkopen.

Lees verder
De waarde van een URL-click op platformen
19 september 2024

De waarde van een URL-click op platformen

Er zijn maar weinig URL-clicks zo waardevol als de doorklik vanuit een portal. Het is daarom opvallend dat alleen Marktplaats en Autotrack bezoekers de mogelijkheid bieden om vanaf de VDP-pagina direct door te klikken naar de website van de adverteerder. Bij AutoScout24 bestaat de mogelijkheid wel, maar is deze verstopt op de bedrijvenpagina. Bij ViaBOVAG ontbreekt de doorklik mogelijkheid volledig. (zie reactie ViaBOVAG waarom verderop in dit artikel)

Lees verder
Hoe TikTok en 100% online ons verkoopsucces brengen
12 september 2024

Hoe TikTok en 100% online ons verkoopsucces brengen

Je kunt alleen offline winnen, als je online eerst wint! Als Ligier-dealer en eigenaar van Ligier Store Doesburg – Experience Center kan ik uit eigen ervaring zeggen: als je online niet wint, zul je offline nooit succesvol zijn. Onze focus op een volledig digitale verkoopstrategie heeft ons naar de top geholpen, met maar liefst 90% […]

Lees verder
Snelheid is allesbepalend, zowel positief als negatief!
5 september 2024

Snelheid is allesbepalend, zowel positief als negatief!

Afgelopen zaterdag was niet mijn beste dag; ik had een wat lastige start… 😬. De hele week werd ik geplaagd door een vervelende jichtaanval, en op zaterdag was het zo erg dat ik nauwelijks kon lopen. Dus belde ik Gerard om te zeggen dat ik helaas niet kon komen helpen bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center Echter, na een paar uur op de bank zitten begon ik me toch wat beter te voelen. En laten we eerlijk zijn: op een zaterdagochtend op de bank zitten is niet bepaald spannend, dus besloot ik alsnog naar de winkel te gaan.

Lees verder
Tesla-rijders zijn geen wereldverbeteraars meer…
29 augustus 2024

Tesla-rijders zijn geen wereldverbeteraars meer…

Met verbazing heb ik het interview van Elon Musk en Donald Trump gezien op X. Een ongelukkige verloving, denk ik dan maar, dat Tesla geen goed doet. Ik herinner me het nog als de dag van gisteren: jaren geleden deed ik een interview met een blog dat EV-rijden populair wilde maken. Zij schrokken van mijn uitspraak dat ik een Tesla een immorele auto vond. Ik vond dat niet vanwege de auto of de techniek, maar vanwege alle subsidies destijds. Geen bijtelling, KIA, MIA en wat voor financiële prikkels nog meer. Bovendien kwam de auto ook nog eens met gratis laden. Je was eigenlijk een kneus als je geen Tesla kocht.…

Lees verder
Waarom zijn grotere dealerholdings altijd onderbemand?
22 augustus 2024

Waarom zijn grotere dealerholdings altijd onderbemand?

Tenminste in de operatie, niet op de Holding zelf… Het consequent aannemen van nieuwe medewerkers, zelfs wanneer je ze niet direct nodig hebt, is voor veel dealerbedrijven noodzakelijk. En toch gebeurt dit in de praktijk zelden. Deze week heb ik voor een bevriende eigenaar van een dealerbedrijf een video opgenomen om twee salesmanagers te werven. […]

Lees verder
De eerste orders via onze virtuele assistent Alice
15 augustus 2024

De eerste orders via onze virtuele assistent Alice

Veel automerken creëren leads voor nieuwe auto’s die op voorraad staan of te bestellen zijn. Dit is mooi, relevant en vrij makkelijk te converteren naar goede gesprekken, afspraken en uiteindelijk sales. Maar, veel merken creëren ook leads voor nieuwe modellen die nog geïntroduceerd moeten worden in ons land, terwijl de auto wereldwijd al is gepresenteerd en er veel informatie online beschikbaar is. Het merk wil op de lokale markt meeliften op die wereldwijde belangstelling.

Lees verder
Holiday vibes
8 augustus 2024

Holiday vibes

Veel automerken creëren leads voor nieuwe auto’s die op voorraad staan of te bestellen zijn. Dit is mooi, relevant en vrij makkelijk te converteren naar goede gesprekken, afspraken en uiteindelijk sales. Maar, veel merken creëren ook leads voor nieuwe modellen die nog geïntroduceerd moeten worden in ons land, terwijl de auto wereldwijd al is gepresenteerd en er veel informatie online beschikbaar is. Het merk wil op de lokale markt meeliften op die wereldwijde belangstelling.

Lees verder
Help, de auto is nog niet bestelbaar, en toch krijg ik leads…van de importeur
1 augustus 2024

Help, de auto is nog niet bestelbaar, en toch krijg ik leads…van de importeur

Veel automerken creëren leads voor nieuwe auto’s die op voorraad staan of te bestellen zijn. Dit is mooi, relevant en vrij makkelijk te converteren naar goede gesprekken, afspraken en uiteindelijk sales. Maar, veel merken creëren ook leads voor nieuwe modellen die nog geïntroduceerd moeten worden in ons land, terwijl de auto wereldwijd al is gepresenteerd en er veel informatie online beschikbaar is. Het merk wil op de lokale markt meeliften op die wereldwijde belangstelling.

Lees verder
VorigeVolgende