Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Waar focus je op?
11 januari 2024

Waar focus je op?

Dealers en autobedrijven moeten auto’s verkopen. Daar zit hun focus. Logisch, want er zit veel extra business aan vast. Je hebt de inruilers en je kunt onderhoud, reparatie en service aanbieden. Zodra je een auto hebt verkocht, gaat de business lopen.
Als je veel auto’s van een bepaald type verkoopt, dan wil je graag meer van die auto’s, zodat je sneller en meer verkoopt. En voor die hardloper heb je dan altijd extra aandacht.

Lees verder
Je doet jezelf en je werkgever ernstig te kort!
4 januari 2024

Je doet jezelf en je werkgever ernstig te kort!

Om maar met de deur in huis te vallen, als je als verkoper durft te reageren zoals in de afbeelding hieronder, dan ben je niets waard. Misschien wel als opschrijver, maar niet als verkoper die van elke kans iets probeert te maken….

Lees verder
De laatste column van 2023
28 december 2023

De laatste column van 2023

Consistent zijn vraagt om discipline, dat besef ik me, terwijl ik op een vroege donderdagochtend deze column schrijf. Ook dit jaar heb ik elke week een artikel of een column mogen schrijven over de online automotive, de branche, leads, marketing en meer zaken die me bezighouden.

Lees verder
Leadopvolging belangrijk, ook in 2024!
21 december 2023

Leadopvolging belangrijk, ook in 2024!

Ik kan bijna niet wachten tot 2024! Want ook het komende jaar is leadopvolging belangrijk; zullen we het maximale uit de online en telefonische leads moeten zien te halen. Vergeet de afgelopen twee jaar, toen tien kopers in de winkel kwamen voor die ene auto. Veel verkopers die in die periode begonnen, en alleen die jaren hebben meegemaakt, moeten gaan vechten voor een deal, en daar is helemaal niets geks aan!

Lees verder
Waarom ook Tesla zijn nieuwe Tesla voorraad op portals zet!
14 december 2023

Waarom ook Tesla zijn nieuwe Tesla voorraad op portals zet!

Het is nooit eerder gebeurd in de afgelopen jaren, maar ook Tesla investeert in automotive portals om zijn voorraad te verkopen. Na jaren van groei en nauwelijks voorraden lopen ook bij Tesla de voorraden op. Zelfs de enorme prijsverlagingen hebben niet kunnen voorkomen dat er te veel auto’s in de boeken staan.   Tesla staat […]

Lees verder
Moet je wel terug in de marketinguitgaven?
8 december 2023

Moet je wel terug in de marketinguitgaven?

Dat was de vraag die ik onlangs kreeg van een dealer eigenaar. Na twee dikke jaren in de occasionverkoop was dit jaar toch echt wel anders, met een dik verlies op de koop toe. Gelukkig voor deze dealer is de service kant van de business beter dan ooit, en ook de nieuw verkoop, mede door […]

Lees verder
Een voorraadauto kost € 86,- per dag in de VS!
30 november 2023

Een voorraadauto kost € 86,- per dag in de VS!

Verminder de stadagen, vermeerder de winst… Eindelijk schenken dealers en autobedrijven meer aandacht aan de doorlooptijd van hun occasions. Door de hoge rente, zeker vergeleken met de ultralage rente van de afgelopen jaren, kosten auto’s weer een hoop geld als ze niet worden verkocht. Statijd is daardoor weer een belangrijke KPI geworden waarop je moet […]

Lees verder
Kijken of kopen? Dit kan Marktplaats-data je vertellen!
13 november 2023

Kijken of kopen? Dit kan Marktplaats-data je vertellen!

Wist je dat uit de Marktplaats data alles kan halen wat belangrijk kan zijn om sneller auto’s te verkopen? De gemiddelde statijd in Nederland is over het algemeen te lang….doorlooptijden van 60 tot 90 dagen zijn “normaal” echter op Marktplaats zijn die slechts 55 dagen gemiddeld. Dit kun je ook zien aan de hand van […]

Lees verder
Weten waar je online lead vandaan komt, zonder dat je hoeft te kijken in Google Analytics!
3 november 2023

Weten waar je online lead vandaan komt, zonder dat je hoeft te kijken in Google Analytics!

Als marketeer en sales directeur/manager wil je graag weten waar je leads vandaan komen. Is het je eigen website, wat overigens dus geen bron is, maar een bestemming. Uiteraard heb je ook leads van Marktplaats, Autotrack, Autoscout en Viabovag om er maar een paar op te noemen. Die zijn wellicht makkelijk te traceren, maar ook […]

Lees verder
Snelheid in leadopvolging is de norm!
25 september 2023

Snelheid in leadopvolging is de norm!

Leadopvolging heeft alles, maar dan ook alles, met snelheid te maken! Dat tonen de gegevens van Calldrip, het systeem waarmee wij voor honderden dealers een snelle telefonische opvolging verzorgen. Binnen twee minuten bellen nadat de aanvraag is gedaan, levert in meer dan 70% van de gevallen een zinvolle dialoog op met de potentiële klant. Bel […]

Lees verder
VorigeVolgende