Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Met verbazing heb ik het interview van Elon Musk en Donald Trump gezien op X. Een ongelukkige verloving, denk ik dan maar, dat Tesla geen goed doet. Ik herinner me het nog als de dag van gisteren: jaren geleden deed ik een interview met een blog dat EV-rijden populair wilde maken. Zij schrokken van mijn uitspraak dat ik een Tesla een immorele auto vond. Ik vond dat niet vanwege de auto of de techniek, maar vanwege alle subsidies destijds. Geen bijtelling, KIA, MIA en wat voor financiële prikkels nog meer. Bovendien kwam de auto ook nog eens met gratis laden. Je was eigenlijk een kneus als je geen Tesla kocht.…
Tenminste in de operatie, niet op de Holding zelf… Het consequent aannemen van nieuwe medewerkers, zelfs wanneer je ze niet direct nodig hebt, is voor veel dealerbedrijven noodzakelijk. En toch gebeurt dit in de praktijk zelden. Deze week heb ik voor een bevriende eigenaar van een dealerbedrijf een video opgenomen om twee salesmanagers te werven. […]
Veel automerken creëren leads voor nieuwe auto’s die op voorraad staan of te bestellen zijn. Dit is mooi, relevant en vrij makkelijk te converteren naar goede gesprekken, afspraken en uiteindelijk sales. Maar, veel merken creëren ook leads voor nieuwe modellen die nog geïntroduceerd moeten worden in ons land, terwijl de auto wereldwijd al is gepresenteerd en er veel informatie online beschikbaar is. Het merk wil op de lokale markt meeliften op die wereldwijde belangstelling.
Veel automerken creëren leads voor nieuwe auto’s die op voorraad staan of te bestellen zijn. Dit is mooi, relevant en vrij makkelijk te converteren naar goede gesprekken, afspraken en uiteindelijk sales. Maar, veel merken creëren ook leads voor nieuwe modellen die nog geïntroduceerd moeten worden in ons land, terwijl de auto wereldwijd al is gepresenteerd en er veel informatie online beschikbaar is. Het merk wil op de lokale markt meeliften op die wereldwijde belangstelling.
Veel automerken creëren leads voor nieuwe auto’s die op voorraad staan of te bestellen zijn. Dit is mooi, relevant en vrij makkelijk te converteren naar goede gesprekken, afspraken en uiteindelijk sales. Maar, veel merken creëren ook leads voor nieuwe modellen die nog geïntroduceerd moeten worden in ons land, terwijl de auto wereldwijd al is gepresenteerd en er veel informatie online beschikbaar is. Het merk wil op de lokale markt meeliften op die wereldwijde belangstelling.
Het is zomer, veel mensen hebben een fijne tijd in een zonnig buitenland, en de thuisblijvers of degenen die moeten werken, ervaren een periode zonder files en met mensen wél tijd hebben. Omdat er zoveel mensen op vakantie zijn, zijn er natuurlijk ook minder mensen die op zoek zijn naar nieuw vervoer. De hausse van […]
Nieuwe #DCDW Events in Antwerpen en Almere op 19 en 20 november!
November lijkt heel ver weg, maar dat is het voor ons zeker niet. Wij zijn nu al bezig met onze nieuwe #DCDW-events voor dit najaar! Op 19 en 20 november houden wij twee Digital Car Dealer Workshops, oftewel #DCDW-events.
Bij onze Experience Store Doesburg, en dus niet de Ligier-winkel, verkopen wij voornamelijk occasions van Lynk & Co en de auto’s die daarop worden ingeruild. Het verkopen van occasions is aanzienlijk makkelijker dan het verkopen van brommobielen. Bij brommobielen is het effect van portals zoals Autoscout24 of Autotrack minimaal, en heeft alleen Marktplaats enige impact, hoewel ook die beperkt is.
Wat kun je met deze kans doen? Bij Calldrip screenen wij veel gesprekken op kwaliteit. We letten zowel op de kwaliteit van de lead als op de kwaliteit van de verkoper. De verkoper, doorgaans een hardwerkende opportunist die elke ‘makkelijke’ kans aangrijpt om een auto te verkopen, laat ook veel kansen liggen. Een van die […]
Ik weet zeker dat hier veel mede- en tegenstanders zijn van de stelling dat verkopers nooit zouden moeten afleveren. Ondanks dat er veel te zeggen is, voor de verkopers die het wel doen. Echter ik merk nu ook weer uit eigen ervaring dat het gewoon orders kost!