Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center is ons motto ‘Online first, offline second’! Dit betekent dat we ons er bewust van zijn, vooral als nieuwe dealer zonder database, klantenbestand of historie, dat we iedere nieuwe klant actief moeten zoeken. Dit doen we volledig online! We zetten online marketing in via Google Ads, TikTok Ads, portalen zoals Marktplaats en nog veel meer. We moeten wel; eerst online actief zijn om überhaupt offline een kans te krijgen.
Ik heb niet altijd gelijk als het om het opvolgen van online leads. Er zijn verschillende manieren en verschillende denkwijzen die succesvol kunnen zijn bij het opvolgen van leads. Zeker in de afgelopen jaren, waarin de vraag groter was dan het aanbod, kon je met vrijwel elke aanpak auto’s verkopen.
Er zijn maar weinig URL-clicks zo waardevol als de doorklik vanuit een portal. Het is daarom opvallend dat alleen Marktplaats en Autotrack bezoekers de mogelijkheid bieden om vanaf de VDP-pagina direct door te klikken naar de website van de adverteerder. Bij AutoScout24 bestaat de mogelijkheid wel, maar is deze verstopt op de bedrijvenpagina. Bij ViaBOVAG ontbreekt de doorklik mogelijkheid volledig. (zie reactie ViaBOVAG waarom verderop in dit artikel)
Je kunt alleen offline winnen, als je online eerst wint! Als Ligier-dealer en eigenaar van Ligier Store Doesburg – Experience Center kan ik uit eigen ervaring zeggen: als je online niet wint, zul je offline nooit succesvol zijn. Onze focus op een volledig digitale verkoopstrategie heeft ons naar de top geholpen, met maar liefst 90% […]
Afgelopen zaterdag was niet mijn beste dag; ik had een wat lastige start… 😬. De hele week werd ik geplaagd door een vervelende jichtaanval, en op zaterdag was het zo erg dat ik nauwelijks kon lopen. Dus belde ik Gerard om te zeggen dat ik helaas niet kon komen helpen bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center Echter, na een paar uur op de bank zitten begon ik me toch wat beter te voelen. En laten we eerlijk zijn: op een zaterdagochtend op de bank zitten is niet bepaald spannend, dus besloot ik alsnog naar de winkel te gaan.
Met verbazing heb ik het interview van Elon Musk en Donald Trump gezien op X. Een ongelukkige verloving, denk ik dan maar, dat Tesla geen goed doet. Ik herinner me het nog als de dag van gisteren: jaren geleden deed ik een interview met een blog dat EV-rijden populair wilde maken. Zij schrokken van mijn uitspraak dat ik een Tesla een immorele auto vond. Ik vond dat niet vanwege de auto of de techniek, maar vanwege alle subsidies destijds. Geen bijtelling, KIA, MIA en wat voor financiële prikkels nog meer. Bovendien kwam de auto ook nog eens met gratis laden. Je was eigenlijk een kneus als je geen Tesla kocht.…
Tenminste in de operatie, niet op de Holding zelf… Het consequent aannemen van nieuwe medewerkers, zelfs wanneer je ze niet direct nodig hebt, is voor veel dealerbedrijven noodzakelijk. En toch gebeurt dit in de praktijk zelden. Deze week heb ik voor een bevriende eigenaar van een dealerbedrijf een video opgenomen om twee salesmanagers te werven. […]
Veel automerken creëren leads voor nieuwe auto’s die op voorraad staan of te bestellen zijn. Dit is mooi, relevant en vrij makkelijk te converteren naar goede gesprekken, afspraken en uiteindelijk sales. Maar, veel merken creëren ook leads voor nieuwe modellen die nog geïntroduceerd moeten worden in ons land, terwijl de auto wereldwijd al is gepresenteerd en er veel informatie online beschikbaar is. Het merk wil op de lokale markt meeliften op die wereldwijde belangstelling.
Veel automerken creëren leads voor nieuwe auto’s die op voorraad staan of te bestellen zijn. Dit is mooi, relevant en vrij makkelijk te converteren naar goede gesprekken, afspraken en uiteindelijk sales. Maar, veel merken creëren ook leads voor nieuwe modellen die nog geïntroduceerd moeten worden in ons land, terwijl de auto wereldwijd al is gepresenteerd en er veel informatie online beschikbaar is. Het merk wil op de lokale markt meeliften op die wereldwijde belangstelling.
Veel automerken creëren leads voor nieuwe auto’s die op voorraad staan of te bestellen zijn. Dit is mooi, relevant en vrij makkelijk te converteren naar goede gesprekken, afspraken en uiteindelijk sales. Maar, veel merken creëren ook leads voor nieuwe modellen die nog geïntroduceerd moeten worden in ons land, terwijl de auto wereldwijd al is gepresenteerd en er veel informatie online beschikbaar is. Het merk wil op de lokale markt meeliften op die wereldwijde belangstelling.